مشخصات فني کاميوني که ايران و بنز به صورت مشترک توليد خواهند کرد
پنجشنبه 23 شهريور 1396 - 11:07:19 AM
چه خبر - همکاري ايران خودرو و مرسدس بنز

گروه صنعتي ايران خودرو و شرکت مرسدس بنز آلمان قرارداد ايجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهاي تجاري را امضا کردند. همچنين قرارداد دو شرکت مشترک ديگر نيز در ماه‌هاي آينده نهايي خواهد شد که به توليد اختصاص دارد و نسل فعلي و آينده کاميون آکتروس از جمله توليدات اين شرکت خواهد بود.

نسل فعلي آکتروس تا سال 2019 توليد مي‌شود و نسل جديد اين کاميون نيز از سال 2019 به بعد بر اساس استانداردهاي روز اروپا توليد خواهد شد. در فاز بعدي نيز خط توليدي جديد ديگري پيش بيني شده است. بر اساس برنامه، ساخت داخل شرکت مشترک توليدي در سال نخست به 20 درصد خواهد رسيد و اين ميزان در صورت صرفه اقتصادي مي تواند به 30 تا 50 درصد افزايش پيدا کند. برخي گزارش‌ها نشان مي‌دهد که بيشتر از 100 هزار کاميون فرسوده با بالاي 25 سال عمر در جاده‌هاي کشور هم چنان مشغول رفت و آمد هستند.

مرسدس بنز آکتروس (Mercedes Benz Actros ) يک کاميون سنگين ساخت شرکت دايملر تراکس آلمان است که از 1995 توليد آن آغاز شده است. تاکنون 4 نسل مختلف از آکتروس توليد شده اند. اين کاميون جهت حمل بارهاي سنگين، حمل بار براي مسافت هاي طولاني و همچنين مقاصد عمراني و ساخت و ساز استفاده مي شود. نسل‌ها و فيس ليفت هاي مختلف آکتروس با کد MP x (حرف x نشان از نسل کاميون) نشان داده مي شوند. ، طي توافق شرکت دايملر تراکس با ايران خودرو ديزل توافق بر مونتاژ نسل چهارم آکتروس (MP4) در کشور حاصل شده است. آکتروس چند بار از جمله از سال‌هاي 2009 و 2012 به عنوان کاميون برتر سال انتخاب شده است.

کابين موسوم به GigaSpace داراي 2.13 متر فضاي سر در داخل و 50 ليتر حجم بيش تر از کابين MegaSpace است. اين کشنده جديد مجهز به موتور توربوديزل 12.8 ليتري مي باشد که توانايي توليد 510 اسب بخار نيرو را دارد. گيربکس موسوم به Powershift 3 که 12 سرعته است، به خوبي از پس اين جثه بزرگ اين کاميون برمي‌آيد.

در داخل کابين نيز با ليست کاملي از امکانات رفاهي مواجه مي شويد که از ميان آن ها مي توان به: دو تخت خواب بزرگ که با استفاده از فلز کروم و آلومينيوم در برخي از قسمت ها، علاوه بر راحتي، زيبا نيز هستند، در کنار مواردي از قبيل يخچال داخل کابين، صندلي قابل تنظيم در چند جهت، غربيلک فرمان با دکمه هاي کنترلي، نورپردازي LED داخل کابين، تهويه مطبوع، محل قرارگيري نوت بوک، ميزهاي تاشو، بلوتوث، شارژر موبايل اشاره کرد.

آزمايش‌هايي که صورت گرفته نشان مي‌دهد که که آکتروس با شرايط مطلوب و استاندارد در حالي که باري حدود 25 تن را با سرعت متوسط 80 کيلومتر در ساعت حمل مي کند، مصرف سوختي کمتر از 8% ليتر براي هر صد تن کيلومتر داشته است. کشنده مرسدس آکتروس در آزمايشي که تحت نظارت آژانس بازرسي خودرويي آلمان (DEKRA) انجام گرفت، موفق شد پس از طي مسافتي بيش از 12728 کيلومتر با ميانگين مصرف سوخت 19.44 ليتر در يکصد کيلومتر عنوان اقتصادي ترين وسيله نقليه تجاري را به نام خود ثبت کند.


اميدهاي مرسدس بنز به آکتروس

آکتروس گل سر سبد کاميون‌هاي بنز به حساب مي‌آيد. اين مسئله را مي‌تواند از سرمايه‌گذاري گسترده اين شرکت روي تحقيق و توسعه اين محصول فهميد. به عنوان نمونه در حال آزمايش ميداني کاميون‌هاي آکتروس مجهز به سيستم خودران است. سال گذشته کارواني متشکل از سه خودروي سنگين خودران مرسدس بنز آکتروس سفري از شهر اشتوتگارت (Stuttgart) آلمان به روتردام (Rotterdam) هلند به مدت دو روز را انجام دادند. حرکت کاميون‌هاي به صورت گروهي يکي از مثال‌ها و کاربرد‌هاي اصلي تکنولوژي اتصال آن‌ها به يکديگر و رانندگي خودکار و هوشمند است.


منبع: khabaronline.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/79494/مشخصات فني کاميوني که ايران و بنز به صورت مشترک توليد خواهند کرد
بستن   چاپ