رنو ساندرو: 5 نقطه ضعف و 5 نقطه قوت ساندرو
چهارشنبه 8 شهريور 1396 - 11:10:07 AM
چه خبر - ساندرو بخريم يا نه؟

رنو ساندرو در دو تيپ کلي معمولي و استپ وي عرضه مي شود که در هر کدام به صورت دنده اي و اتوماتيک نيز قابل خريد هستند. ساندرو اخيرا مورد توجه مصرف کنندگان ايراني قرار گرفته و اين مسئله سبب شده تا قيمت اين خودرو که 49 ميليون تومان توسط نمايندگي ثبت نام مي شود در بازار به 53 ميليون تومان برسد اين در حاليست که براي ساندرو استپ وي که 54 ميليون تومان ثبت نام مي شود در بازار به 62 ميليون تومان رسيده که نشان از اقبال عمومي ازاين خودرو است.

در اين مطلب مي توانيد 5 نقطه قوت و 5 نقطه ضعف رنو ساندرو که حاصل کارکرد بلند مدت مصرف کنندگان ايراني است را بخوانيد:


نقاط قوت رنو ساندرو:

فضاي داخلي بزرگ: ساندرو يک هاچ بک کوچک است اما مهندسان رنو تا جايي که توانسته اند از کمترين فضا بيشترين استفاده را کرده اند در نتيجه سرنشينان عقب و جلو مي توانند به راحتي بنشينند. اين مسئله در قياس با خودرويي همچون پژو 206 بيشتر نمود پيدا مي کند.
گيربکس هوشمند: گيربکس اين خودرو با در نظر گرفتن قيمت،يکي از بهترين هاي بازار است.
عملکرد آن در سربالايي و سرپاييني هوشمندانه و کم نقص است. شايد حتي نسبت به خودروهاي چند برابر قيمت خود نيز عملکرد بهتري داشته باشد.
نرم است: رنو ساندرو بر خلاف تصور هاچ بک هاي رايج يک خودرو با فنر بندي نرم است. تکان هاي خفيفي دارد و با قدرت از روي ناهمواري هاي آسفالت عبور مي کند اين مسئله در ايران با وجود جاده هاي ناهموار اهميت زيادي دارد.
ترمز هاي قوي: ساندرو سيستم ترمز خوب و قابل اعتمادي دارد، در سطوح خيس و کم اصطکاک هم به خوبي خودرو را کنترل مي کند.
ايمني مناسب نسبت به قيمت: ساندرو همراه با تندر و 206 تنها خودرويي است که در بازه زير 50 ميليون تومن از کانون ايمني اروپا EuroNCAP موفق به دريافت سه ستاره ايمني شده است.


نقاط ضعف رنو ساندرو:

کيفيت پايين کابين: کيفيت فضاي داخلي رنو ساندرو بي کيفيت و فاقد جذابيت است، اجزاي داخلي از پلاستيک خشک استفاده شده و طراحي داخلي نيز به همان اندازه بي هيجان ساده و بي روح است.
کمبود امکانات رفاهي: فقر امکانات رفاهي در اين خودرو بيداد مي کند، تنظيم برقي آينه ها نهايت وجود امکانات رفاهي در اين خودرو است.
مصرف سوخت بالا: رنو ساندرو اتوماتيک خودروي کم مصرفي نيست. در جاده حدود 8.5 ليتر در هر صد کيلومتر و در شهر حدود 11 ليتر در صد کيلومتر مصرف سوخت خواهد داشت. اين اعداد براي يک خودرو با موتور 1.6 ليتر در سال 2017 اعداد کمي نيستند.
شتاب ضعيف: ساندرو اتوماتيک شتاب ضعيفي دارد، شتاب صد کيلومتر اين خودرو در تهران کمتر از 15 ثانيه نيست در نتيجه مي توان گفت شتاب اوليه اين خودرو نسبتا خوب نيست، اگر چه کشش در دورهاي بالا مناسب است.
هندلينگ نه چندان دلچسب: توقع پيچيدن پر سرعت در پيچ ها را با اين خودرو نداشته باشيد.ساندرو فاصله زيادي با زمين دارد و نرمي کمک ها هم مزيد بر علت شده است که هندلينگ ضعيف شود. اين قضيه در رنو ساندرو استپ وي که ارتفاع بيشتري دارد شديد تر است.
منبع: jamejamonline.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/78509/رنو ساندرو- 5 نقطه ضعف و 5 نقطه قوت ساندرو
بستن   چاپ