اعلام پيامکي سوابق بيمه‌اي طي 2 ماه آينده/ خبر خوش براي همه کارمندان
يکشنبه 5 شهريور 1396 - 11:26:30 AM
چه خبر - ارسال پيامک ماهانه به همه بيمه شدگان ظرف يکي دو ماه آينده

محمدحسن زدا ، با بيان اينکه 50 برنامه عملياتي در بخش بيمه‌اي سازمان تامين اجتماعي داريم اظهار کرد: نگاه خود را نسبت به ارائه خدمات تغيير داديم و تلاش مي‌کنيم روند ارائه تسهيلات آسان شود و ديگر فرد براي گرفتن خدمت دوندگي اداري نکند.

وي افزود: در چهار سال گذشته بستر ايجاد خدمات فراهم شده است و اکنون زمان بهره برداري از برنامه‌هاي عملياتي از طريق هم‌افزايي بخش‌هاي مختلف رسيده است.

معاون بيمه‌اي سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه واريز آنلاين کمک هزينه ازدواج و ارائه تخفيف بابت هزينه کفن و دفن در فاکتور آرامستان‌ها از اين جمله است گفت: اين اقدامات مي‌تواند امکان رصد و نظارت دقيقتر را فراهم کند؛ به عنوان مثال  معاونت درمان، حذف دفترچه‌هاي بيمه را در مراکز درماني انجام داد و اکنون در حال پايلوت حذف دفترچه در مراکز درماني طرف قرارداد است و اين طرح امکان رصد دقيق بر کار پزشکان را فراهم کرده است.

زدا با اعلام اين خبر که برآورد ما اين است که 80 درصد بار مراجعات به شعب را تا پايان امسال کاهش دهيم اظهار کرد: يکي ديگر از پروژه‌هاي ما ارسال پيامک به همه بيمه شدگان در هرماه است که قصد داريم آن را تا يکي دو ماه آينده اجرايي کنيم؛ بر اين اساس ليست‌هاي پرداخت حق بيمه‌اي را که دريافت مي‌کنيم، به بيمه‌شدگان اطلاع‌رساني کنيم، يعني از طريق پيامک به آنها مي‌گوييم که حق‌بيمه اين‌ماه شما دريافت شده، حقوق و دستمزد و کارکرد شما اين ميزان است.

وي ادامه داد: در واقع هم اطلاع رساني مي‌کنيم و هم آنکه 13 ميليون بيمه شده به فهرست بازرسان ما اضافه مي شوند و اگر کارفرماي آنها حق بيمه را ناقص پرداخت کرد، ديرکرد داشت و يا فرار بيمه‌اي انجام داد اقدام کنند. به عنوان مثال اگر در يک کارگاه براي 9 نفر پيامک ارسال شد اما براي يک نفر پيام نيامد، وي مي‌تواند نزد کارفرما برود و علت را جويا شود و پيگيري‌هاي لازم را انجام دهد تا بعدها به هنگام بازنشستگي دچار مشکل نشود.

معاون بيمه‌اي سازمان تامين اجتماعي با بيان اينکه سازمان تامين اجتماعي بر مدار برنامه حرکت مي‌کند و قطعا برنامه محوري، منجر به خروجي‌هاي خوب مي‌شود اظهار کرد: قبلا توجهي به اين امور نمي‌شد و طبق آيين نامه‌هاي موجود عمل مي‌کرديم، اما اکنون تمايل داريم کمک کنيم و اشکالات آيين نامه‌ها را از طريق سازمان مديريت، مجلس و هيئت امنا پيگيري کنيم. تضمين موفقيت يک سازمان هدف دار قطعي است.

زدا با  اشاره به اينکه تکريم ارباب رجوع روي تابلوهايي در شعب نصب است اما هميشه به آن عمل نمي‌شد عنوان کرد: اکنون قصد داريم در عمل ارباب رجوع را تکريم کنيم. قبلا يک فرد براي دريافت و تمديد کارت بازرگاني بايد به سازمان تامين اجتماعي مراجعه مي‌کرد تا اگر بدهي داشت تسويه کند، اما اکنون با اتاق بازرگاني لينک شديم و ديگر هيچ کس ناچار نيست براي تمديد و دريافت کارت بازرگاني به ما مراجعه کند. در آنجا مستقيم و آنلاين به ما مرتبط مي‌شوند و اگر شخص بدهکار باشد همانجا مبلغ به وي اعلام مي‌شود و مي‌تواند تسويه حساب کند.

معاون بيمه‌اي سازمان تامين اجتماعي افزود: طي چهار سال گذشته به جاي حرکات نمايشي، بانک هاي اطلاعاتي خود را کامل کرديم و به سازمان‌هاي مختلف متصل شديم.

زدا با بيان اينکه با توسعه خدمات غيرحضوري، سفرهاي درون شهري به ميزان قابل توجهي کاهش يافته است عنوان کرد: در حال حاضر  حداقل يک ميليون و 200 هزار موردحق بيمه از طريق اينترنت و غيرحضوري دريافت مي‌شود که 2.5 ميليون سفر درون شهري را در کشور کاهش داده است.

وي افزود: پرداخت مستمري‌ها نيز به صورت متمرکز انجام مي‌شود. قبلا پول بايد از تهران به اداره کل استان، شعب و واحدها مي‌رفت، اما اکنون مستقيما به حساب افراد واريز مي‌شود و واسطه‌ها حذف شده‌اند. قبلا 25 روز درگير پرداخت مستمري‌ها بوديم، اما اکنون اين روند ساماندهي شده است.

 



منبع: isna.ir

 

http://www.CheKhabar.ir/News/78232/اعلام پيامکي سوابق بيمه‌اي طي 2 ماه آينده- خبر خوش براي همه کارمندان
بستن   چاپ