مديري در راه مجيدي؟! يا همه چيز در خدمت مديري، همراه اول و شرکا؟!
شنبه 14 مرداد 1396 - 11:40:04 AM
چه خبر - سهم سه برابري مهران مديري در سينماها

 فارغ از حجم قابل توجهي سالن سينما که براي اکران در اختيار “ساعت 5عصر”مهران مديري قرار گرفته اين فيلم قبل و حين اکران هم از بيلبوردهاي محيطي مکفي بهره برده و هم از تيزرهاي تلويزيوني انبوه و هم از سينماگردي بامدادي-شامگاهي سازنده. در کنار همه اينها گويا برخي سينماداران هم به دلايل کاملا فرهنگي و غيراقتصادي(!؟) در کنار تخصيص سانسهاي انبوه به جاي يک سردر، چند سردر خود را به فيلم مديري اختصاص داده اند؛ نمونه اش هم سينما جوان يا همان بولينگ عبده! در اين مجموعه سينمايي سهم همه فيلمها فقط نصف سردر است اما فيلم مديري 3 برابر بقيه سردر در اختيار دارد!!!

از آن سو يک سامانه رسمي بليت فروشي که معرفي فيلمها را براساس تاريخ اکران مرتب ميکند عليرغم اکران برخي آثار بعد از فيلم مديري، همچنان نام اين فيلم را در ميان دو فيلم اول معرفي شده به مخاطبان قرار داده!
آيا اين حال اساسي که به فيلم مديري داده شده اتفاقي بوده يا به حامي فيلم “اول مارکت” وابسته به اپراتور همراه اول مخابرات مرتبط است؟

دليل هر چه باشد فارغ از آن که دم خروسي ميسازد بر ادعاهاي پوپوليستي و ژستهاي حامي مستضعفين که در “دورهمي” از مديري ديده بوديم در درازمدت نتيجه مثبتي را براي مديري برجاي نمي گذارد. اينجا ديگر بحث درگيري سياسي يک روزنامه دولتي با جريان مقابل و تسويه حساب سياسي بخاطر ژستهاي مديري نيست؛ چه اين جماعت همانها هستند که چند سال پيش حضور وزير خارجه-سابقا خندان بخاطر برجام و اخيرا عبوث بخاطر سرانجام برجام- بر سر سريال مديري را با تحسين مديري، حسابي پروپاگاندا کرده بودند و انبوه برگشتيهاي آن روزنامه حکايت از آن دارد که مخاطبان سالهاست حرفهايشان را جدي نمي گيرند.

اما همان مخاطب که سياسي بازي رسانه هاي کاسبکار را پس ميزند، وقتي روند اکران فيلم مديري را پي مي گيرد قبل از همه سخنان خود وي در نقد بي عدالتيهاي موجود در جامعه را زير سوال ميبرد؛ نمونه هايش هم همان سردر و سامانه فروش بليت و انبوه سانس و…

يادمان نميرود دو سال قبل فيلم پرهزينه مجيدي هم از حمايتي گسترده در اکران برخوردار شد؛ از در اختيار داشتن دو سرگروه سينمايي تا انبوه تيزر و تبليغات محيطي و….

اين وضعيت چه سودي به حال فيلم مجيدي داشت؟ فقط يک رکورد موسمي که چندي بعد توسط يک کمدي عطاراني به نام “سالوادور…” شکسته شد اما ضررش براي فيلم چه بود؟ حسي منفي در ذهن مخاطبان و صاحبان آثاري که همزمان با فيلم مجيدي با حداقل سانس و تبليغات روي پرده رفتند؛ حسي ناشي از تبعيض که بايد سالها بگذرد تا تعديل شود. آيا مديري حواسش به اين هست که تبعيض پيش آمده در اکران فيلمش چنين حسي را در همکاران و مخاطبان ايجاد خواهد کرد؟

 



منبع: cinemajoirnal.ir

 

 

http://www.CheKhabar.ir/News/74736/مديري در راه مجيدي؟! يا همه چيز در خدمت مديري، همراه اول و شرکا؟!
بستن   چاپ