شعار تبليغاتي تان را جذاب بنويسيد
18 مهر 1394 - 12:58:13 ب.ظ
چگونه يک شعار تبليغاتي جذاب بنويسيم؟

شعار پيامي متحدکننده است که مي تواند بازگو کننده هويت شرکتتان باشد. ذات کوتاه و جذاب بودن آن باعث مي‌شود مشتريان هميشه آن را به خاطر بسپارند. خيلي مهم است که شعاري جالب و پر مفهوم براي بيزنس خود انتخاب کنيد.

در زير به 8 نکته‌اي اشاره مي‌کنيم که کمکتان مي‌کند بهترين و برانگيزاننده‌ترين شعار را براي کار و تجارتتان انتخاب کنيد.

شعار تبليغاتي هر چه کوتاه تر باشد بهتر است

شعارتان نبايد بيشتر از يک جمله باشد و در بيشتر موارد حتي اگر يک عبارت باشد بهتر است. هرچه شعارتان کوتاهتر باشد، راحت‌تر به خاطر سپرده مي‌شود. جذاب‌ترين قسمت کارتان را در چند کلمه ساده و روان برجسته کنيد (بين پنج تا ده کلمه).

شعار تبليغاتي بايد ارجينال باشد

بد نيست که از تبليغات و شعارهاي موجود الهام بگيريد اما سعي نکنيد از شعاري که تا الان موفق بوده است تقليد کنيد. چرا بايد کسي جذب چيزي تقليدي شود؟ حتي ممکن است وارد دردسرهاي رعايت نکردن کپي‌رايت شويد. خاص و جذاب بودن هم مطمئن‌تر است هم هوشمندانه‌تر.

شعار تبليغاتي بايد واقعبينانه باشد

وعده‌اي که نتوانيد به آن عمل کنيد ندهيد. ايده خوبي نيست که شعار دهيد «ارزان‌تر از همه‌جا» وقتي نمي‌توانيد آن را اجرا کنيد (هميشه اين احتمال وجود دارد که کسي قيمت‌هايش را پايين‌تر از شما بياورد). در ادعاهايتان صادق باشيد و اغراق نکنيد.

شعار تبليغاتي تان بايد شعرگونه باشد

به شعارتان به عنوان يک بيت شعر نگاه کنيد. ريتم و جريان خوب شنيدن و به زبان آوردن آن را جذاب‌تر مي‌کند. ريتم و تکرار کلمات هم‌آوا مي‌تواند شعارتان را در ذهن‌ها ماندگارتر کند.

شعار تبليغاتي تان بايد قابل خواندن باشد

از زباني مبهم و سردرگم‌کننده براي شعارتان استفاده نکنيد. از جملات معلوم و دستور زباني درست استفاده کنيد. جمله معلوم ساختاري است که فاعل انجام‌دهنده عمل است نه اينکه فعل به مفعول نسبت داده شود. مطمئناً شعار اگر به حالت مجهول نوشته شود آن اندازه جذاب نخواهد بود.

شعار تبليغاتي تان بايد قابل گفتن باشد

شعارتان را بلند بگوييد. چطور شنيده مي‌شود؟ آيا روان به زبان مي‌آيد يا گفتنش سخت است؟ شعارتان نه تنها بايد راحت خوانده شود، بلکه بايد راحت و روان بر زبان جاري شود.

شعارهاي تبليغاتي بايد بر سود مشتري تمرکز داشته باشد

تقريباً همه شعارهاي موفق حاوي دليلي هستند که چرا مشتري بايد بخواهد آن بيزنس را انتخاب کند. مثلاً Burger King مي‌گويد، «هر طور دوست داري سفارش دهيد»، State Farm مي‌گويد، «مثل يه همسايه خوب» و DeBeers مي‌گويد، «الماس براي هميشه». همه اين شعارها توجه را به سمت فايده اصلي که مشتري از انتخاب آن محصول يا بيزنس مي‌برد، مي‌کشانند: قابليت تغيير، صميميت و دوام. شما مي‌توانيد حتي با يک عبارت ساده چيزي که باعث جذابيت شرکتتان مي‌شود را بيان کنيد.

شعار تبليغاتي تان بايد خنده‌دار نباشد

شوخ‌طبعي مي تواند راهي موثر براي به‌يادماندني شدن شعارتان شود اما بايد مراقب باشيد. براي برندهايي مثل 7Up با شعار «7UP را مال خودتان کنيد» خيلي راحت ممکن است جوک بسازند اما شناخته‌شده بودن و پيشينه قوي آن جلويش را مي‌گيرد. اما اگر نمي‌دانستيد 7Up چيست و تبليغ آن را در تلويزيون نديده بوديد، چيز زيادي از شعار آن عايدتان نمي‌شد. برندهاي کوچکتر و جديدتر بهتر است شعارهايي را انتخاب کنند که توصيفي و جدي‌تر باشد.

نتيجه

يک شعار خوب مي‌تواند جذابيت و حضور برند شما را پررنگ‌تر کند اما يک شعار بد مشتريان احتمالي‌تان را سردرگم خواهد کرد. با رعايت نکاتي که در بالا به آنها اشاره شد، شعاري براي برندتان انتخاب کنيد که در خاطره‌ها ماندگار شود.


seemorgh.com/lifetyle
منبع : mardoman.net

http://www.CheKhabar.ir/News/7291/شعار تبليغاتي تان را جذاب بنويسيد
بستن   چاپ