چه خبر - نگاه ما دوري از اخبار تخريبي است!
عبداالعلي عليعسکري در بازديد از بخشهاي مختلف اين معاونت و هنگام بازديد از خبرگزاري صداوسيما، اداره کل پخش اخبار صدا و پخش اخبار سيما با اشاره به اهميت توجه به اخبار فرهنگي و اجتماعي گفت:
«افزايش بستههاي خبري در حوزه فرهنگي و اجتماعي ميتواند نگاه مخاطبان را به اين موضوع متوجه کند که اين حوزه براي صدا و سيما اهميت دارد.»
او ضمن قدرداني از خبرنگاران بخشهاي سياسي اين خبرگزاري اظهار کرد:
«خبرگزاري صداوسيما بايد در جايگاهي قرار بگيرد که اولين منبع خبري محسوب شود و از اين پس هر مشاهده به مثابه يک خبر بايد ثبت شود.»
رييس صدا و سيما با تاکيد بر افزايش سرعت خبررساني در حوزه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي تصريح کرد:
«خبرنگاران رسانه ملي همچون گذشته ضمن رعايت دقت و صحت يک خبر بايد اولويت را به سرعت در انتشار خبر اختصاص دهند.»
اهميت خبر در حوزه هاي اقتصادي
عليعسکري با اشاره به اهميت خبر در حوزههاي اقتصادي و اصناف و توجه به نياز مخاطبان در اين حوزه گفت:
«اهميت اصناف در اقتصاد بايد در خط خبري صدا و سيما ديده شود؛ چرا که ورود به حوزه اشتغال در گرو توجه به اصناف و مشاغل مختلف است. تاکيد ما توجه به شعار سال و پوشش اخبار در حوزه توليد و اشتغال است. صدا و سيما با تشويق مردم به خريد کالاي ايراني مي تواند سهم مهمي در تحقق شعار سال داشته باشد.»
رييس صداوسيما خبرنگاران حوزه اقتصادي را ملزم به تهيه بستههاي خبري براي تشويق مردم به خريد کالاهاي ايراني دانست و گفت:
«بخشي از اين رفتار به هويت ايراني مربوط مي شود و شما مي توانيد با آگاهي بخشي و تهيه گزارش هاي جذاب در حوزه هاي مختلف اقتصادي هويت ايراني را در کنار اقتصاد مقاومتي معنا ببخشيد و مخاطبان را به هويت ايراني و اسلامي شان واقف کنيد.»
رصد و پيگيري مستمر اخبار
عليعسکري با تاکيد بر رصد و پيگيري اخبار به طور مستمر گفت:
«بيشترين بخشي که من در راديو و تلويزيون ميشنوم و مي بينم بخش هاي مختلف خبري است و علاوه بر رصد اخبار ساعت 14 همواره دو بخش خبري 20:30 و 21 را مشاهده ميکنم. با اين حال اولويت من در پيگيري اخبار ابتدا خبر سياسي و پس از آن اخبار اقتصادي است. ضمن اينکه اخبار فرهنگي و اجتماعي و فناوريهاي روز را نيز پيگيري ميکنم.»
رييس اين سازمان با تاکيد بر اين نکته که خبر بايد قرين واقعيت باشد تا به موقع اثرش را روي آحاد جامعه نشان دهد، تصريح کرد:
«برخي اخبار ممکن است بازخورد منفي در جامعه داشته باشد و ما بايد برخلاف فضاي مجازي که تعهدي به محتواي خبر در آن ديده نميشود، متعهدانه خبر سازنده را در اختيار مخاطب بگذاريم. نگاه ما دوري از اخبار تخريبي است و بايد واقعيت را به گونهاي به مردم بگوييم و خبري را انتشار دهيم که مخاطب اميدوار شود. در اين صورت است که اين مخاطب به ما وفادارخواهد ماند و منبع خبري ديگري را برنخواهد گزيد.»
20:30 وارد حاشيه نشود
علي عسگري با اشاره به ويژگي هاي بخش خبري 20:30 ضمن تشکر از رويکرد اين بخش خبري گفت:
«قبلا اين بخش را با بسته هاي خبري جذاب و البته آميخته به طنز ميشناختيم ولي گاهي مي بينيم اين بخش وارد حواشي شده که بايد اين رويه تغيير کند. اين بخش خبري بستر مناسبي براي طنز اجتماعي و سياسي است و بايد به دور از هر نوع سياه نمايي، اخبار را از زاويه اي متفاوت رصد کنيد، در اين صورت همه جناح ها و دستگاه ها دوست دارند خبرشان در اين بخش منتشر شود. چنانچه بتوانيم و با لحني خودماني و باورپذير رويدادها را رصد کنيم و انتشار دهيم آن وقت در قله خبر رساني قرار گرفته ايم.»
اعتماد مردم به صداوسيما
رييس صدا و سيما با اشاره به تصوير صداوسيما در ذهن مردم گفت:
«صداوسيما بايد محل رجوع مردم در حوادث و سختي ها و شيريني هاي زندگيشان باشد. خوشبختانه آمارها نشان مي دهد که اين اعتماد وجود دارد اما بايد به شکلي با مخاطبانمان در ارتباط باشيم که آنچه آنان دوست دارند ببينند را در تصوير و صداي ما پيدا کنند.»
عليعسکري در ادامه با اظهار اميدواري از ارتقاي کيفي بخش هاي خبري گفت:
«افزايش بسته هاي خبري جذاب در کنار افزايش گزارش هاي زنده، صدا و سيما را به يکي از مطمئن ترين و قابل اعتمادترين رسانه ها براي مخاطبان تبديل خواهد کرد. تلاش ما بر اين است که عقب ماندگي را در فضاي مجازي جبران کنيم و از اين رو اکنون هم خبرگزاري صداوسيما و هم باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرده اند در اين عرصه از رقباي خود عقب نمانند. با اين حال هوشياري آنها براي حضور در اين فضا قابل مشاهده است و اميدواريم بيش از اين در اين عرصه ديده شوند.»
منبع: khabaronline.ir
http://www.CheKhabar.ir/News/70598/انتقاد جدي رئيس صدا و سيما از خبر 20-30- بايد واقعيت را به مردم بگوييم!