النترا 2017 ؛ خودرو زيبا و دوست داشتني! + عکس و قيمت در ايران
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 9:59:11 AM
چه خبر - سوپر الانترا؛ سدان ايراني پسند هيونداي

نسل جديد الانترا (النترا) نه تنها در زمينه ظاهري، که در بخش هاي فني، ايمني و رفاهي نسبت به نسل پيشين به شکل قابل ملاحظه اي ارتقا پيدا کرده و اکنون رقبا را بيش از پيش به چالش مي کشد. در ادامه نگاهي کوتاه به نسل جديد الانترا خواهيم داشت.

نسل پيشين الانترا که در کشورمان هم به طور گسترده اي عرضه شد، خودروي محبوبي در بازار ايران و البته بازارهاي جهاني بود. طراحي جذاب، امکانات رفاهي و ايمني مناسب و البته قيمت رقابتي، آن را به يکي از اصلي ترين گزينه هاي بازار تبديل کرد و هيونداي هم با اعمال تغييرات و يک فيس ليفت کوچک در ميانه هاي راه بر جذابيت آن افزود. هر چه بود اما الانترا هم بايد به روزهاي پاياني نزديک مي شد و به اين ترتيب از حدود 2 سال پيش، نخستين تصاوير از نسل جديد الانترا منتشر شد تا سرانجام سال گذشته هيونداي اين خودرو را رسما معرفي کرد و اکنون بازار ايران چشم انتظار حضور اين سدان جديد هيونداي در بازار است؛ بازاري که با حضور الانترا و البته سوناتاي جديد در آينده مي تواند تا حد زيادي به سمت هيونداي سر خم کند.

نماي ظاهري النترا 2017

نماي ظاهري النترا 2017نماي ظاهري النترا 2017

طراحي و ابعاد

هيونداي در سال هاي اخير تلاش کرده سبک طراحي نسل هاي خودروهايش به ويژه در کلاس هاي يکسان را به يکديگر نزديک کند و به اين ترتيب در نسل پيشين الانترا شاهد طراحي با مفاهيم نزديک به سوناتا بوديم. در نسل جديد الانترا طراحي بيروني (و البته داخلي خودرو) کمي ساده تر و پخته تر شده است و ديگر کمتر مي توان خطوط کشيده و حجم هاي اغراق شده نسل پيشين را ديد و از اين نظر الانترا را مي توان خودرويي مشابه سوناتا جديد دانست.

اين سادگي در سبک طراحي را مي توان نشاني از پختگي طراحان هيونداي و البته اعتماد به نفس بيشتر آنها دانست ضمن آن که چنين سبکي خيلي دير جذابيت خود را از دست مي دهد. جلوپنجره نسل جديد نسبت به نسل پيشين بزرگ تر شده و طراحي دريچه هواي جلوي خودرو که مه شکن را نيز در خود جاي داده است، به اسپرت تر شدن در اين بخش کمک مي کند. در نماي عقب و طراحي چراغ ها هم اين سادگي و پختگي نسبت به نسل پيشين به چشم مي آيد. ضمن آن که طراحي کشيده چراغ هاي جلو و عقب به بزرگ تر ديده شدن خودرو کمک مي کند. با اين سبک طراحي، الانترا مي تواند خودروي محبوب در دو قشر خريداران جوان و پدران خانواده باشد و اين يک مزيت بزرگ براي اين خودرو است.

از نظر ابعاد با طول 4.57 متر و فاصله محوري 2.7 متر، خودروي جاداري است و بر اساس ابعاد رقبايش و البته نسل پيشين همين خودرو مي توان با اطمينان گفت براي يک سفر چهار يا پنج نفره مشکلي نخواهيد داشت.

نهايت ايمني در هيونداي الانترا

امروزه در بازارهاي جهاني و البته بازار ايران، خريداران علاوه بر فاکتورهايي نظير کيفيت، توان فني، آپشن ها و البته زيبايي ظاهري، به ايمني خودروها هم اهميت زيادي مي دهند و اين مسئله حتي در کشورمان نيز به يکي از نقاط مورد توجه در زمان خريد خودرو تبديل شده است و در اين زمينه مي توان الانترا را يکي از بهترين خودروهاي بازار دانست. مهندسان هيونداي در اين زمينه تلاش زيادي کرده اند تا يکي از برترين محصولات هيونداي در زمينه ايمني را خلق کنند و آزمون هاي تصادف هم نشان مي دهد موفق بوده اند. هيونداي در سال هاي اخير علاوه بر فناوري هاي بالا در زمينه رفاه سرنشينان، در زمينه ايمني هم مسير صعودي قابل توجهي داشته و خودروهاي يک دهه اخير اين شرکت همگي در زمينه ايمني از سطح بالايي برخوردار بوده اند و به نظر مي رسد ماحصل تمام آن داشته ها در نسل جديد الانترا به کار گرفته شده است.

در زمينه ايمني اين خودرو همين بس که بدانيد در آزمون سختگيرانه IHS در آمريکا، الانترا توانسته 5 ستاره ايمني را از آن خود کند و مهم تر اينکه نشان «top safety pick+» را هم به دست آورده است که نشان مي دهد اين خودرو عملا در آزمون ها نمره اي بيش از 5 ستاره را به دست آورده و بعضي از الزامات اضافي IIHS را هم برآورده مي کند، ضمن آن که نشان + در اين عبارت به معناي آن است که در آزمون هاي ويژه و سختگيرانه تر IIHS، الانترا توانسته عملکرد موفق تري از برترين رقباي خود داشته باشد.

براي مقايسه بد نيست بدانيد خودروهايي مانند آکورا ILX، فولکس واگن گلف، لکسس CT200h و حتي خودروهاي بزرگي مانند Q7 با تمام آپشن هاي ايمني خود موفق به دريافت نشان + از اين موسسه نشده اند.

بر اساس IIHS، الانترا در تمامي بخش هاي مرتبط با تصادف موفق به کسب بالاترين امتياز شده است. 53 درصد از شاسي الانترا از فولاد با مقاومت بسيار بالا (AHSS) ساخته شده و به اين ترتيب علاوه بر دوام بالا، از استحکام مناسبي هم در زمان تصادف برخوردار است. به علاوه طراحي نقاط شکست در اين خودرو به گونه اي است که در آزمون تصادف، بخش جلويي به طور کامل نيروي تصادف را مستهلک مي کند و اتاق خودرو بدون تغيير باقي مي ماند و به اين ترتيب راننده و سرنشينان از فشار حاصل از تصادف در امان مي مانند.

علاوه بر تناسبي مقاوم، الانترا مجموعه اي از تجهيزات ايمني را نيز ارائه مي کند که تضمين کننده ايمني سرنشينان است. اصلي ترين اين تجهيزات ايربگ هاي الانترا است؛ اين خودرو به صورت استاندارد از 7 ايربگ برخوردار است که شامل ايربگ هاي جلو، پرده اي سرتاسري (براي حفاظت از سر در تصادف هاي جانبي) و ايربگ هاي جانبي جلو مي شود. به علاوه الانترا به صورت استاندارد ايربگ زانويي راننده را هم عرضه مي کند که در زمان برخوردهاي شديد مانع از ضربه به زانوي راننده از زير داشبورد مي شود و البته آيتمي کمياب در اين کلاس است.

در زمينه تصادف هاي جانبي، هيونداي الانترا خود را براي بدترين شرايط آماده کرده است چرا که علاوه بر وجود تقويت هاي اضافي درون درها، ستون B (ستون مياني) خودرو هم تقويت شده است که مي تواند در تصادف هاي جانبي کمک بزرگي در جلوگيري از آسيب به سرنشينان باشند؛ امري که از سوي IIHS هم مورد تاييد قرار گرفته است.

همانند تجهيزات رفاهي، در زمينه ايمني هم هيونداي دست و دل باز عمل کرده و طيف کاملي از تجهيزات ايمني را روي الانترا نصب کرده است. غير از ترمزهاي مجهز به ABS و EBD (در جلو با ديسک هاي 15 اينچي)، اين خودرو به طور استاندارد به سيستم کنترل پايداري (ESC) هم مجهز است که در صروت بروز خطا از سوي راننده و افزايش ريسک خروج خودرو از پيچ با کاهش نيروي موتور و در صورت نياز درگير کردن جزيي ترمزها، خودرو را در مسير درست نگه مي دارد. سيستم ترمز کمکي (براي افزايش نيروي ترمز در مواقع اضطراري)، سيستم کنترل کشش و برنامه مديريت پايداري از ديگر سيستم هاي ايمني نصب شده روي الانترا است.

روي اين خودرو سيستم شناسايي و هشدار نقاط کور (BSD) نيز نصب مي شود. اين سيستم فضاي کناري و پشت خودرو را به وسيله سنسورهايي رصد مي کند و در صورت وجود خودرويي در اين فضا از طريق روشن کردن يک چراغ روي آينه ها به راننده هشدار مي دهد تا مانع از برخورد ناخواسته با ديگر خودروها به ويژه در زمان تغيير خط حرکت در بزرگراه ها شود. هر چند در خيابان هاي ايران، حتي در شهرها هم اين سيستم کمک بزرگي است.

تجهيزات رفاهي؛ به کامل ترين الانترا سلام کنيد!

کره اي ها به طور کلي در زمينه نصب تجهيزات رفاهي روي خودروهاي شان دست و دل باز هستند و اين مسئله همواره يکي از نقاط برتري محصولات هيونداي نسبت به رقبا بوده اما در نسل جديد الانترا، کره اي ها پا را فراتر گذاشته اند تا جايي که بعضي از امکانات استاندارد اين خودرو را در خودروهاي بالاتر حتي به صورت آپشن هم نمي بينيد تا عملا الانترا جديد يکي از قدرتمندترين خودروها در اين کلاس باشد. خوشبختانه بر اساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته قرار است بالاترين سطح تجهيزات اين خودرو به بازار ايران بيايد و به اين ترتيب خريداران ايراني مي توانند مجموعه اي از برترين آپشن ها را در الانتراي خود داشته باشند.

از فضاي داخلي آغاز کنيم؛ جايي که در ميانه داشبورد مي توانيد صفحه نمايش رنگي لمسي 5 اينچي را براي کنترل سيستم صوتي در اختيار داشته باشيد. به علاوه امکان کنترل سيستم صوتي از روي فرمان نيز وجود دارد و با توجه به امکان اتصال بلوتوث تلفن همراه به خودرو، مي توان علاوه بر گوش دادن به آهنگ هاي تلفن همراه، تماس هاي تلفني را نيز به سيستم صوتي خودرو منتقل کرد که امکان پاسخگويي يا رد تماس از روي فرمان وجود دارد.

نماي داخل النترا 2017

نماي داخل النترا 2017نماي داخل النترا 2017



در همين بخش مي توانيد کروز کنترل اتوماتيک (ACC) خودرو را نيز مديريت کنيد که براي تردد در مسيرهاي طولاني يک آپشن دوست داشتني است. وقتي صحبت از سيستم صوتي مي شود، هيونداي در بالاترين سطح آپشن هاي الانترا (که در بازار کشورمان عرضه خواهد شد) به سراغ برند مشهور اينفينيتي رفته و سيستم صوتي اين شرکت را با 8 اسپيکر را روي الانترا نصب کرده است.

در زمينه رفاه سرنشينان در روزهاي گرم و سرد سال هم هيونداي هر آنچه نياز بوده را فراهم کرده است چرا که الانتراي جديد از گرمکن صندلي ها در جلو و عقب و سردکن صندلي ها در جلو بهره مي برد و سيستم تهويه آن نيز اتوماتيک و دوگانه است و به اين ترتيب راننده و سرنشين مي توانند دماي دلخواه خود را به صورت جداگانه اي تنظيم کنند. اگر در مناطق سردسير زندگي مي کنيد، بد نيست بدانيد الانتراي جديد گرمکن فرمان را هم عرضه مي کند که در زمستان هاي سرد، قطعا يک آپشن ايده آل است. کنسول وسط اين خودرو قابليت تنظيم دارد تا بتوانيد به راحتي آن را در بهترين موقعيت نسبت به قد و صندلي خودت تنظيم کنيد. توانايي هاي الانترا به اينجا ختم نمي شود چرا که علاوه بر اينها سنسور باران، سيستم ضد بخار شيشه جلو و سانروف و شيشه ها مجهز به سيستم برگشت در صورت برخورد با موانع را هم عرضه مي کند.

در زمينه روشنايي، الانترا عملکرد مناسبي دارد و جالب تر آن که اين مسئله از سوي IIHS هم مورد تاييد قرار گرفته است. چراغ هاي جلو زنون هستند و علاوه بر اين چراغ روشنايي در روز هم روي اين خودرو نصب مي شود. IIHS بر اساس ميزان نوردهي اين چراغ ها پوشش مسير مقابل و فضاي کناري و پارامترهاي ديگر، روشنايي جلوي اين خودرو را در بالاترين سطح ارزيابي کرده و اين يک امتياز بزرگ براي الانتراست. به علاوه اين خودرو در زمان نزديک شدن راننده با روشن کردن چراغ کوچکي در پشت دستگيره هاي بيروني خودرو، علاوه بر خوشامدگويي، محل آنها را هم در تاريکي نشان مي دهد.

سيستم ورود و استارت بدون کليد صندلي هاي برقي به همراه حافظه و سيستم يکپارچه تنظيم و درب صندوق عقب هوشمند که بدون نياز به لمس کليد روي صندوق با ريموت، درب آن باز مي شود، از ديگر امکانات اين خودرو است.علاوه بر اينها پارک کردن با الانتراي جديد هم آسان خواهد بود چرا که سنسورهاي کاملي در جلو و عقب خودرو نصب شده که وضعيت را به راننده اطلاع مي دهد و به اين ترتيب نگراني از بابت برخورد به موانع وجود ندارد. سيستم کمکي شروع حرکت در سربالايي (HAC) از ديگر امکانات استاندارد اين خودرو است که در شيب هاي تند، مانع از عقب رفتن خودرو در آغاز حرکت مي شود و راننده مي تواند با اطمينان نسبت به اين موضوع، پدال ترمز را رها کرده و پدال گاز را بفشارد.

قواي محرکه

نسل پيشين الانترا در ايران با موتور 1.8 ليتري عرضه شد؛ موتوري که هر چند از توان مناسبي برخوردار بود اما در بازاري رقابت مي کرد که رقبا عمدتا نمونه هاي 2 ليتري را عرضه کرده بودند. اين مسئله البته روي فروش الانترا تاثير چنداني نداشت و اين خودرو به يکي از موفق ترين نمونه ها در کلاس خود بدل شد اما براي نسل جديد قرار است الانترا را هم با موتور 2 ليتري در بازار ببينيم که بزرگ ترين موتور الانترا در بازارهاي جهاني نيز هست.

موتور 2 ليتري اين خودرو مي تواند 156 اسب بخار قدرت توليد کند و به اين ترتيب الانترا به يکي از قوي ترين خودروها در اين کلاس تبديل مي شود و اين يک مزيت بزرگ در کلاس رقابت اين خودرو است. توان اين موتور از طريق يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک به چرخ هاي جلو مي رسد و راننده مي تواند وضعيت رانندگي را از طريق دگمه هايي در کنار دنده تنظيم کند تا به اين ترتيب بتوان ميان يک رانندگي اسپرت با رانندگي اقتصادي يکي را انتخاب کرد.


قيمت در بازار ايران

اين خودرو در حال حاضر با قيمت علي الحساب 136ميليون تومان پيش فروش مي شود که در صورت افزودن ماليات بر ارزش افزوده (با نرخ فعلي) رقم نهايي آن در حدود 147 ميليون تومان خواهد شد. با اين قيمت، الانترا امکاناتي را عرضه مي کند که به طور معمول در خودروهاي اين کلاس نمي بينيم ضمن آن که جديد بودن طراحي اش نسبت به بعضي از رقبا، موتور قوي تر و البته موفقيت نسل پيشين مي تواند تضمين کننده فروش خوب آن در بازار ايران باشد.




منبع: هفته نامه خودرو امروز


http://www.CheKhabar.ir/News/68691/النترا 2017 ؛ خودرو زيبا و دوست داشتني! - عکس و قيمت در ايران
بستن   چاپ