4 خودروي با کيفيتي که در ايران توليد مي شوند
شنبه 30 ارديبهشت 1396 - 6:16:31 AM
چه خبر - خودرو هاي با کيفيتي که ايران توليد مي کند

4. رنو ساندرو

رنو ساندرو، يکي از بهترين محصولات پارس خودرو بوده که در مدت کوتاهي توانسته جايگاه خود را در بازار ايران پيدا کند. اين خودرو از لحاظ کيفيت 4 ستاره از مجموع 5 ستاره را کسب کرده و از اين حيث يک محصول باکيفيت در ايران محسوب مي‌شود. پارس خودرو به‌عنوان يک توليدکننده خودرو در ايران، هميشه جزء برترين‌ها بوده چرا که خودروهاي توليدي خود را به‌صورت کاملا هوشمندانه انتخاب مي‌کند و در کل کيفيت مونتاژ اين شرکت نسبت به ساير کمپاني‌ها، از استاندارد بالاتر و بهتري برخوردار است.

ساندرو محصول کمپاني داچيا، يکي از زيرمجموعه‌هاي رنو بوده که از لحاظ ظاهري حرف چنداني براي گفتن ندارد و چون نسخه قديمي اين خودرو در ايران توليد مي‌شود، چهره آن نيز قديمي بوده. داخل کابين ساندرو از لحاظ متريال، مانند بسياري از خودروهاي بازار، پلاستيکي است اما کيفيت مونتاژ اين بخش، باعث دلگرمي شما خواهد شد و احتمالا يکي از دلايل محبوبيت اين خودرو، نبود ضعف مونتاژ است. از لحاظ فضاي داخلي، ساندرو يک هاچبک جادار بوده و مناسب خانواده شما خواهد بود. در بخش فني ساندرو مجهز به پيشرانه 1598 سي‌سي با 105 اسب بخار است که براي يک خودرو با عملکرد شهري، مناسب بنظر مي‌رسد.

در حال حاضر رنو ساندرو با دنده دستي در حدود 43 ميليون تومان و دنده اتومات، با قيمت 49 ميليون تومان از سوي پارس خودرو عرضه مي‌شود.


3. کيا سراتو

کيا سراتو در ابتداي عرضه، توانسته بود 3 ستاره کيفيت را از شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران کسب کند، اما بنظر مي‌رسد سايپا به‌طور نامحسوس، شرايط را تغيير داده و کيفيت اين خودرو افزايش پيدا کرده است. در شرايط فعلي ايران، بنظر مي‌رسد کيفيت سراتو به‌حدي خوب بوده که حتي نيروي انتظامي نيز از آن براي ناوگان خود استفاده کند.

سراتو با شکل‌و شمايلي نه‌چندان جديد در دو مدل دنده‌اي 1600 سي‌سي و اتوماتيک 2000 سي‌سي عرضه مي‌شود و به‌تازگي فروش آن نيز رشد داشته است. مدل 2000 سي‌سي با گيربکس اتوماتيک از طرفداران بيشتري بهره مي‌برد که از لحاظ کيفيت در بعضي بخش‌ها ضعيف‌تر از نمونه وارداتي بوده، اما نسبت به ساير رقباي توليدي در ايران، از کيفيت خوبي بهره مي‌برد.

از لحاظ طراحي، فني و کيفيت رانندگي، اگرچه سراتو يک نسخه قديمي محسوب مي‌شود اما کيفيت آن توجه خريداران را جلب کرده و اين از چشم کارشناسان نيز دور نمانده است. سايپا با عمال تغييراتي در بخش فني، مخصوصا سيستم تعليق، کاملا آن را با شرايط جاده‌اي در ايران هماهنگ نموده اما کاهش آپشن‌ها، کمي نااميدکننده است.

سراتو با دنده دستي و موتور 1600 از سوي سايپا در حدود 76 ميليون‌تومان و گيربکس اتومات و پيشرانه 2000 سي‌سي، 91 ميليون تومان قيمت گذاري شده است. البته مدل‌هاي فول‌آپشن نيز 81 و 99 ميليون‌تومان قيمت دارند.


2. سوزوکي گرند ويتارا

بعد از لغو تحريم‌هاي صنعت خودرو، ايران خودرو در اولين گام به‌سراغ سوزوکي ژاپن رفت و با همکاري اين شرکت، تغييرات جديدي را بر روي ويتارا اعمال نمود. از لحاظ فني ويتارا چندان تغيير نکرده و در ظاهر تقريبا همان ويتاراي قديمي است، اما به‌نظر مي‌رسد از لحاظ کيفيت ساخت و تجهيزات، استاندارد خوبي دارد که توانسته است 4 ستاره کيفيت کسب کند.

اضافه شدن سانروف، تودوزي چرم، غربيلک فرمان چرمي و آينه‌ هاي تاشوي برقي چندان در کسب 4 ستاره بي‌تاثير نبوده. البته قيمت بالاي ويتارا تا حدودي باعث شده مردم از کيفيت خوب آن صرف نظر کنند و بيشتر به سراغ کره‌اي‌هاي دست دوم بروند.

موتور 2.4 ليتري ويتارا توانايي توليد 169 اسب بخار در 6 هزار دور در دقيقه را دارد که از طريق گيربکس‌هاي دستي و اتومات اين قدرت به هر 4 چرخ ويتارا منتقل خواهد شد. ويتارا بخش‌هاي دوست داشتني زيادي دارد اما قيمت 140 ميليون توماني آن بازار خريد خوبي را براي ويتارا رقم نزده است. اين قيمت‌گذاري از سوي ايران‌خودرو چندان منطقي نيست به‌خصوص زماني که بحث مونتاژ داخلي خودرو مطرح مي‌شود. فضاي داخلي مناسب، سيستم 2 ديفرانسيل، قدرت آفرود مناسب، مصرف سوخت خوب، ايمني بالا و کيفيت مونتاژ قابل قبول، بخش‌هاي دوست‌داشتني سوزوکي گرند ويتارا خواهند بود.


1. مزدا 3 نيو

نيو مزدا 3، مدت‌هاست که بر روي خط توليد بهمن‌موتور قرار دارد و هميشه جژء برترين‌هاي ايران بوده است. کيفيت ساخت و مونتاژ عالي اين خودرو بر کسي پوشيده نيست و به‌دليل اينکه نيو مزدا در ايران مونتاژ مي‌شود از لحاظ خدمات پس از فروش نيز، شرايط مناسبي دارد. اگر چه از زمان طراحي و توليد اين محصول زمان زيادي مي‌گذرد، اما همچنان مزدا 3 نيو با پيشرانه 2.0 ليتري خود يکي از قدرتمندترين و زيباترين سدان‌هاي بازار محسوب مي‌شود. مدل هاچبک مزدا 3 نيو نيز شرايطي مشابه دارد و غشر وسيعي از خريداران مزدا، مدل هاچبک را انتخاب مي‌کنند.

پيشرانه اين خودرو 147.4 اسب‌بخار قدرت را در اختيار راننده قرار مي‌دهد که گيربکس آن به‌عنوان يک بخش برجسته در کارنامه مزدا 3، با دقت فراوان، تمام اين قدرت را به آسفالت منتقل مي‌کند. از جمله مزاياي مزدا 3 مي‌توان به شتاب خوب، مصرف سوخت مناسب، ايمني بالا، کيفيت ساخت خوب و هندلينگ عالي، اشاره کرد. مزدا نيو با سطح مناسبي از تجهيزات ايمتي، توانسته است 5 ستاره را در اروپا کسب کند. اين خودرو در حال حاضر با قيمتي در حدود 117 ميليون تومان از سوي بهمن‌موتور به فروش مي‌رسد که همچنان طرفداران خاص خود را دارد.




منبع: charkhan.com


http://www.CheKhabar.ir/News/66680/4 خودروي با کيفيتي که در ايران توليد مي شوند
بستن   چاپ