مشخصات پژو 301 که ايران خودرو آن را مونتاژ مي کند! عکس
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 10:41:16 AM
چه خبر - ويژگي هاي پژو 301

چندي پيش با حضور رئيس جمهوري به صورت رسمي مونتاژ پژو 2008 شروع شد. اين خودرو يک کراس‌اور به حساب مي‌آيد و شايد براي خيلي‌ها به خاطر قيمتش گزينه مناسبي نباشد. اما قرار است تا اواخر سال جاري مدل ديگري از برند پژو که در ايران حسابي پرطرفدار است به بازار بيايد که نظر گروه ديگري از مشتريان را جلب مي‌کند.

سال گذشته ژان فيليپه‌ ايمپراتو - مديرعامل شرکت پژو، در ايران حضور يافته و در چهارمين همايش بين‌المللي صنعت خودروي ايران‌ از عرضه خودروهاي پژو 2008، نسل جديد خودروي پژو 301 و خودروي هاچ‌بک پژو 208 در ايران خبر داد.

پژو 301، خودرو ميان‌رده شرکت فرانسوي پژو است. اين اتومبيل اولين بار در سال 2012 رونمايي و توليد شد. تنها يک نسل از اين خودرو تا امروز معرفي شده که در کلاس خودرويي سدان (خودرو صندوق‌دار 4در) قرار دارد. فروش اين اتومبيل در همان سال اول در ترکيه آغاز شد و سپس در کشورهاي آسياي غربي، آفريقا و اروپا شرقي آماده فروش شد.

نماي خارجي پژو 301

نماي خارجي پژو 301نماي خارجي پژو 301

پژو 301 در يک مدل 1٫2 ليتري و دو مدل 1٫6 ليتري به بازار جهاني عرضه شده است. پيشرانه 1٫2 ليتري اين اتومبيل که در پژو 208 هم استفاده شده، توانايي توليد قدرت 72 اسب‌بخار را دارد. پيشرانه 1٫6 ليتري اين خودرو در دو مدل بنزيني با قدرت 115 اسب‌بخار و ديزلي 92 اسب‌بخار عرضه شده است. اين اتومبيل در انواع جعبه‌دنده‌هاي 5 سرعته دستي، 4 سرعته و 6 سرعته خودکار به فروش‌ مي‌رود. پژو 301 از پلت‌فرم PSA PF1 بهره مي‌برد. از اين پلت‌فرم در خودروهاي سيترئن C3، سيتروئن C2، پژو 207 و پژو 208 استفاده شده است.

طراحي خارجي پژو 301

نماي خارجي پژو 301 جديد، تغييرات زيادي نسبت به نسل پيشين خودرو تجربه کرده است. يکي از مهم‌ترين تغييرات، در جلو‌پنجره‌ي خودرو صورت گرفته است؛ اين بخش اکنون کوچک‌تر و عريض‌تر است و اکنون هماهنگي بيشتري با ساير بخش‌هاي خودرو دارد؛ آرم پژو نيز از روي کاپوت خودرو حذف شده و روي پنجره‌ي آن نصب شده است و اين موضوع بر جذابيت خودرو افزوده است. بخش بالاي دريچه‌ي ورود هوا فرم کشيده‌اي دارد و دو انتهاي آن، محل قرارگيري چراغ‌هاي LED هستند؛ پژو چراغ‌هاي مه‌شکن را نيز زير اين چراغ‌ها نصب کرده است.

سپر جلوي پژو 301 جديد، حجيم‌تر از نسل گذشته‌ي آن است و اين موضوع ظاهر تهاجمي‌تري به خودرو مي‌بخشد. اين روند افزايش حجم، روي کاپوت خودرو نيز ادامه پيدا کرده است؛ خطوط روي کاپوت و انحناهاي روي آن به‌گونه‌اي طراحي شده‌اند که ظاهري عضلاني به خودرو مي‌بخشند. فرم چراغ‌هاي اين خودرو نيز تغييراتي به خود ديده است و با انحنايي که به بخش پايين آن‌ها اضافه شده، طراحي 301 بيش از پيش به سدان لوکس پژو 508 نزديک شده است.

نماي داخلي پژو 301

نماي داخلي پژو 301نماي داخلي پژو 301

تجربه رانندگي پژو 301

پژو 301 به‌راحتي از پس پيچ‌ها برمي‌آيد و پايداري آن حين گذر از چنين مسيرهايي بسيار مناسب است. چسبندگي لاستيک‌هاي خودرو به سطح جاده نيز بسيار خوب است. عملکرد فرمان خودرو، همان‌طور که از خودرويي در اين کلاس انتظار مي‌رود، مانند خودروهاي اسپرت تند و تيز نيست.

سيستم تعليق خودرو نيز عملکرد قابل قبولي در زمينه‌ي خنثي‌سازي ناهمواري‌هاي روي جاده ايفا مي‌کند و تجربه‌ي سواري راحتي براي سرنشينان خودرو به ارمغان مي‌آورد. خودرو حين حرکت در جاده‌‌هاي ناهموار نيز صداي چندان آزاردهنده‌اي به داخل کابين انتقال نمي‌دهد.

به طور کلي 301 توانايي ارائه‌ تجربه‌ي آرام و راحت سواري خوبي در کلاس خود دارد و مالکان اين خودرو، سواري آن را نرم و دلنشين عنوان کرده‌اند.




منبع: khabaronline.ir


http://www.CheKhabar.ir/News/65975/مشخصات پژو 301 که ايران خودرو آن را مونتاژ مي کند! عکس
بستن   چاپ