واقعا رضايت ها از خودروي داخلي بيشتر شده است؟
شنبه 28 اسفند 1395 - 12:01:47 PM
چه خبر - شهرام ميرآخورلو چهارشنبه در همايش حمايت از حقوق مصرف کنندگان در خراسان شمالي اظهار کرد: با اجراي اين آيين نامه، تعويض خودروهاي معيوب و دچار نقص، رشد فزاينده داشت و به تبع آن رضايت مندي مردم نيز بالا رفت.

وي تصريح کرد: بخش زيادي از مصرف کنندگان ناراضي از خودرو هاي خريداري شده، که دچار نقص و ايراد بود، براي تعويض اقدام کردند به طوري که تعداد خودروهاي تعويض شده در شرکت ايران خودرو طي نيمه سال جاري با کل خودروهاي تعويض شده در سال 93 و 94 برابري مي کند.
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان افزود: اين امر سبب افزايش رضايت مندي مشتريان و مصرف کنندگان شد.
وي در عين حال گفت: صنعت خودروسازي کشور هنوز نتوانسته است رضايت مصرف کنندگان اين محصولات را تامين کند.
ميراخورلو افزود: اين در حالي است که نخستين قانون براي حمايت از مصرف‌کنندگان، مربوط به مصرف کنندگان خودرو است.
وي اظهار کرد: علت نبود اين رضايت اين است که ما نسبت به حقوق خود مطلع نيستيم و جهل به قانون سبب شده است تا نتوانيم از حقوق خود دفاع کنيم.
وي گفت: البته قانونگذار براي حمايت از حقوق مصرف کنندگان موارد لازم را ديده است اما قانون به درستي اجرا نمي شود.
وي به برگزاري همايش حمايت از مصرف کنندگان اشاره و اظهار کرد: تلاش داريم با برنامه هاي فرهنگي، رعايت حقوق مصرف کننده کالا و خدمات ترويج پيدا کند و احترام به اين حقوق نهادينه شود.
وي گفت: قيمت گذاري کالا و خدمات، رعايت سود، نداشتن تخلف اقتصادي، نداشتن پرونده منجر به محکوميت در مراجع قضايي، توجه به توليد مطابق استاندارد و توليد صادرات محور از جمله آيتم هايي است که در اعطاي تنديس و گواهينامه رعايت حقوق مصرف کنندگان در نظر گفته شده است.
معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان به تاخير حدود يک ساعته در اجراي اين همايش اشاره وآن را از مصاديق رعايت نشدن حقوق عنوان کرد.
ميراخورلو، به تغيير شرايط براي تجارت و بازرگاني نيز اشاره کرد و گفت: اکنون بخش زيادي از تجارت ها در سطح دنيا در بستر فضاي مجازي انجام مي شود و در اين زمينه عرضه کنندگان کالا و خدمات بايد با نحوه رعايت و پاسخ به حقوق مصرف کننده آشنا شوند.
در اين همايش به هفت توليدکننده حامي حقوق مصرف کننده تنديس و گواهينامه رعايت حقوق مصرف کنندگان اعطا شد.

منبع: ايرنا
http://www.CheKhabar.ir/News/59236/واقعا رضايت ها از خودروي داخلي بيشتر شده است؟
بستن   چاپ