فرو ريختن تونل مترو در قم
پنجشنبه 21 بهمن 1395 - 4:05:14 PM
چه خبر - خبرگزاري مهر: مدير روابط عمومي شهرداري قم گفت: ديوار موقت بيروني تونل مترو قم ريزش کرد. حميدرضا عابدي خرسند با اعلام ريزش ديوار موقت بيروني تونل مترو قم گفت: آنچه که به عنوان ريزش تونل مطرح است، تکذيب مي‌شود.

وي ادامه داد: براي تونل مترو اتفاق خاصي رخ نداده و آنچه ريزش داشته ديوار بيروني بوده است.

مدير روابط عمومي شهرداري قم درباره تعداد کارگراني که در زير آوار هستند، گفت: فعلا تعداد مشخصي معلوم نيست و آتش نشاني در حال تلاش براي بيرون آوردن کارگران است.

بر اساس آنچه که در فضاي مجازي مطرح شده خبر ريزش آوار در تونل مترو قم در ايستگاه وليعصر و محبوس شدن سه کارگر در زير آوار است اما بر اساس گفته‌هاي مدير روابط عمومي شهرداري قم اين ريزش مربوط به ديوار تونل موقت بيروني مترو است و تعداد مصدومين يا کشته‌هاي احتمالي هنوز مشخص نيست. ريزش تونل متروي قم تاکنون يک مصدوم داشته است خبرگزاري ايرنا: مديرکل مديريت بحران استانداري قم گفت: ريزش تونل متروي قم که ظهر امروز رخ داد، تاکنون يک مصدوم بر جاي گذاشته است که توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شد.
محسن اوروجي افزود: اين حادثه در محدوده ميدان وليعصر(عج) قم رخ داده است.
وي اضافه کرد: نيروهاي امدادي از جمله اورژانس 115، هلال احمر و آتش نشاني درحال امدادرساني به مصدومان احتمالي اين حادثه هستند.
در حالي که تعداد مصدومان اين حادثه از سوي مديرکل مديريت بحران استانداري قم تاکنون يک تن اعلام شده است، برخي کانال ها در فضاي مجازي، تعداد افراد زير آوار مانده را سه تن ذکر کردند.
عمليات اجرايي احداث خط a مترو قم در نيمه دوم سال 88 با اعتباري بالغ بر 11 هزار ميليارد ريال توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا آغاز شد؛ راه اندازي خط مترو قم به 2 مرحله تقسيم بندي شده است که در مرحله نخست مسير قلعه کامکار تا ميدان مطهري و در مرحله دوم مسير ميدان مطهري تا ايستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازي مي‌ شود.
طبق طرح اوليه خط a قطار شهري قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسير جنوب غربي به شمال غربي اين شهر يعني از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسي به آن از طريق 14 ايستگاه ميسر مي ‌شود. هر ايستگاه خط a قطار شهري قم حدود يک کيلومتر است و ظرفيت حمل و نقل آن بيش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.
در بخش نخست اين طرح حدود 3.10 کيلومتر از تونل حد فاصل دپو پارکينگ شهرک کامکار تا ميدان وليعصر(عج) به روش مکانيزه و با استفاده از يک دستگاه ماشين حفار تمام مقطع (epb tbm) حفاري شده است.
بخش دوم مسير به صورت نيمه مکانيزه با روش مدرن اتريشي (natm) حفاري مي ‌شود. اين بخش از طرح از ايستگاه وليعصر(عج) آغاز مي ‌شود و با عبور از زير بزرگراه خليج فارس به ايستگاه بقيه‌ الله مي ‌رسد. در ادامه با حفاري يک هزار و 654 متر و تغيير جهت به سمت مسجد مقدس جمکران خط يک متروي قم به پايان مي‌ رسد.







http://www.CheKhabar.ir/News/53564/فرو ريختن تونل مترو در قم
بستن   چاپ