سهم ايران از رکوردشکني پژو چيست؟
پنجشنبه 23 دي 1395 - 7:39:39 AM
چه خبر - دور جديد همکاري فرانسوي‌ها با خودروسازان ايراني

با توافق هسته‌اي دور جديد همکاري فرانسوي‌ها با خودروسازان ايراني شروع شد و آنها براي جبران بدقولي‌هاي گذشته و کسب سهم زيادي از بازار بکر ايران قول‌هاي تازه اي در قراردادهاي جديد خود با خودروسازان ايراني داده اند. اين بار فرانسوي‌ها قول دادند، براي از دست ندادن بازار ايران فاز جديد همکاري خود را با سرمايه گذاري و توليد مشترک آغاز کنند تا از اين طريق از رقباي خود پيشي گرفته و با تصاحب بازار ايران بخشي از مشکلات خود را برطرف کنند.

در حال حاضر بيش از 11 ماه از امضاء قرارداد جديد خودروسازان با شرکاي فرانسوي مي‌گذرد اما گويا اين بار هم همانند قراردادهاي گذشته برنده اصلي فرانسوي ها هستند. چراکه با وجود توافقات انجام شده هنوز روند داخلي سازي توليد محصولات مشترک با مشکلات زياي همراه است.

کندي همکاري پژو در قرارداد جديد در حالي است که بنا به اعلام رئيس جمهور و مسئولان وزارت صنعت خط توليد 2008 اسفند ماه امسال آغاز خواهد شد. اما هنوز قطعه ساز داخلي در کش و قوس دريافت تأييديه از سوي شرکت پژو براي توليد قطعات محصولات مشترک است. در کنار اين موضوعات پژو در تعاملات خود با قطعه سازان داخلي همچنان تمايلي به توليد مشترک قطعات "هاي تک" و استراتژيک ندارد که اين امر خود اين نگراني را به وجود مي‌آورد که آنها همچنان روال گذشته رو طي کرده و خواستار وابستگي توليد محصولات مشترک به زنجيره تأمين قطعات خود باشند.

در طرف ديگر خودروساز فرانسوي با تعلل در اجراي تعهدات خود در قراردادهاي جديد سعي در فروش محصولات در بازار ايران را دارد. گواه اين مطلب اظهارات اخير گروه خودروسازي پژو سيتروئن فرانسه است که اعلام کرده افزايش فروش خودروهاي برند پژو در ايران و ادامه ترميم بازار خودروي اروپا موجب شد تا اين شرکت بهترين عملکرد سالانه خود از سال 2010 تاکنون را به ثبت و مرز فروش 3 ميليون دستگاه خودرو عبور کند.

براساس بيانيه جديد اين شرکت حجم فروش جهاني خودروهاي پژو سيتروئن نسبت به 2.972 ميليون دستگاه در سال 2015، افزايش يافته و به 3.146 ميليون دستگاه رسيده است. همچنين ميزان فروش خودروهاي پژو سيتروئن در اروپا 3.56 درصد و در خاورميانه و شمال آفريقا 112.8 درصد رشد داشته که ناشي از لغو تحريم هاي ايران و افزايش فروش در اين کشور بوده است.

آمار رشد فروش اين شرکت در بازار ايران نشان مي دهد برنده اصلي شراکت جديد خودروسازان با شريک بدقول فرانسوي، پژو است و آنها همچنان اولويت خود را فروش محصولات در بازار ايران مي دانند تا از اين طريق ضررهاي گذشته خود را جبران کنند.

منبع: تسنيم

http://www.CheKhabar.ir/News/50880/سهم ايران از رکوردشکني پژو چيست؟
بستن   چاپ