با 8 روش ساده يک کارمند محبوب براي رئيس تان شويد
سه شنبه 21 دي 1395 - 9:45:46 AM
چه خبر - 8 راهکار براي آنکه کارمند محبوب رئيس شويد

زود سرکار رفتن

تحقيقات مايکل جي.فاستر از دانشگاه واشنگتن نشان ميدهد، کارمنداني که زودتر از ديگران به دفتر کار مي آيند به طور کلي از طرف مديران بهتر درک ميشوند و در رتبه بندي عملکرد کاري، امتيازات بالاتري را نسبت به کارکناني که ديرتر مي آيند دريافت ميکنند. حتي بيشتر ماندن در اداره توسط کساني که دير به سرکار ميايند نيز اهميتي ندارد. زود سرکار رفتن را در اولويت خود قراردهيد.

از رئيس خود مشاوره گرفتن

شما ممکن است که در سوال پرسيدن از رئيستان محتاطانه رفتار کنيد و يا از سوالات خود خجالت بکشيد. اما تحقيقات دانشگاه هاروارد نشان ميدهد که مشاوره باعث نميشود که شما بي اطلاعات به نظر آييد، بلکه شما را شايسته تر نشان ميدهد، همانطوري که احتمالا دوست داريد رئيستان شما را ببيند. محققان توضيح ميگويند زماني که شما از کسي درخواست مشاوره کنيد، به هوش و تجربه آن فرد اعتبار مي بخشيد و اين باعث مي شود که فرد حس خوبي در مورد شما داشته باشد.

امور خود را مديريت کردن

مديريت امور يکي از آن چيزهايي است که رئيس به آن اهميت ميدهد. زماني که شما امور مربوط به خودتان را مديريت ميکنيد، نه تنها به رئيس کمک ميکنيد، بلکه خودتان را در جايگاهي قرار ميدهيد که رسيدن به موفقيت در آن آسان تر است. در اين زمينه شما ميتوانيد ماهرانه تلاش کنيد تا خودتان کشف کنيد و يا به صورت مستقيم از رئيس خود بپرسيد که چه چيزي براي او مهم تر است.

تنظيم اهداف کششي و طولاني مدت

مطالعات نشان داده است که تنها يک رفتار است که ميتواند باعث ممتاز بودن يک کارمند در حضور رئيس و بقيه همکاران شود و آن تنظيم اهداف کششي و دوره اييست. تعيين اينگونه اهداف تمام آنچه را که ديگران فکر ميکنند محتمل است پشت سر ميگذارد و بدليل آنکه انتظاري از آن نميرود دستيابي به اين اهداف معني دار است.

توجه کردن به جزئيات

اگر شما به خودتان از يک پله بالاتر نگاه کنيد، آنگاه توانايي حل مسائل کوچک و نظارت بر آنها راحت تر خواهد بود. کارمنداني که بتوانند به طور قابل اعتمادي خطاهاي کوچک کار را کشف کنند، در ميان جمعيت عظيم کارمندان برجسته خواهند شد.

تشکر کردن

ابراز قدرداني از نظرات رئيس، حتي اگر منفي باشد ميتواند احساس صميمانه تري نسبت به شما ايجاد کند. همچنين تحقيقات نشان داده است که قدرناشناسي و متشکر نبودنِ همکاران يا زيردستان، باعث ميشود که به آنها مانند يک فرد ناتوان، بي کفايت و کم هوش به نظر آيند با قدرداني ميتواني از معرض تهديدهاي مافوق و رفتارهاي انتقام جويانه جلوگيري کنيد.

نگاهي به تعطيلات داشتن

مرخصي گرفتن و به تعطيلات رفتن قطعا باعث ارتقاء شغلي شما نمي شود. اما مطالعات نشان داده که کارمندان موفق، احساس ميکنند که مرخصي و يک تعطيلات کوچک حق آنهاست. از طرفي ديگر يافته ها در دانشگاه هاروارد ثابت ميگويد که کارکردن تا لحظه مرگ، لزوم رسيدن به موفقيت نيست. اضافه کاري کمکي به شما نميکند، در حاليکه تعطيلات به ذهن شما اجازه استراحت ميدهد و تفکرات جديد شما ميتواند بسيار خلاقانه تر از قبل باشد.

صحبت کردن

شما نظري براي بهتر شدن داريد؟ آن را از همکاران خود پنهان نکنيد. ديدگاه هاي خود را با ديگران به اشتراک بگذاريد. اگر شما گوشه بايستيد و وارد بحث نشويد، غيرممکن است که کسي متوجه حضور شما شود. از اينکه احمق به نظر آييد نترسيد. ايده هاي خودتان را بيان کنيد. همه ما همانطور که نظرات خوبي داريم، نظرات بدي هم ممکن است داشته باشيم.



منيع : sakhtafzarmag.com

http://www.CheKhabar.ir/News/50716/با 8 روش ساده يک کارمند محبوب براي رئيس تان شويد
بستن   چاپ