10 مشکل اصلي و معمول خودروهاي کارکرده وارداتي !
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 11:36:57 AM
چه خبر - مشکلات خودروهاي کارکرده

در اين نوشتار به بررسي 10 مشکل معمول خودروها خواهيم پرداخت و خودروهايي که احتمالاً اين مشکلات را دارند يا خواهند داشت را به شما معرفي خواهيم کرد. بسياري از افراد در بازار خودروهاي کارکرده به دنبال نمونه‌هايي با بهاي کمتر هستند اما ميزان اطمينان اين خودروها فاکتور مهمي است.

درحالي‌که خريد خودروهاي دست‌دوم از نظر اقتصادي وسوسه‌برانگيز است اما بايد هزينه‌هاي تعمير خودرو در صورت اتمام گارانتي را نيز در نظر گرفت. اکثر خودروها گارانتي سه ساله دارند. هرچند استفاده از گارانتي افتر مارکتي (گارانتي پس از فروش) مي‌تواند تا حدودي خيال شما را از بابت هزينه‌هاي سنگين تعميرات خودرو آسوده سازد.

به همراه موسسه Warrantywise که گارانتي افترمارکتي را براي خودروها تهيه مي‌کند به 10 نمونه از مشکلات معمول خودروها مي‌پردازيم. مديرعامل اين شرکت مي‌گويد: "اگر شما خودرويي با عمر بيش از سه سال مي‌خريد در سه سال بعدي احتمال اينکه با مشکلات مکانيکي يا الکتريکي برخورد کنيد 84 درصد است. آمار ما نشان مي‌دهد که مشکلات گيربکس و کلاچ نسبتاً معمول هستند و گارانتي پس از فروش، اطمينان خاطر بيشتري را ايجاد مي‌کند."

گيربکس

از مارس 2015 تابه‌حال نزديک 5 هزار گزارش خرابي گيربکس به ليست اضافه شده که 8.4 درصد کل مشکلات را تشکيل مي‌دهد.

اوپل-واکسهال آسترا
فولکس واگن گلف
ب‌ام‌و سري 3


الکتريکي

هم‌اکنون خودروها بيش از هر زمان ديگري به تکنولوژي‌هاي جديد مجهز هستند و به همين خاطر مشکلات الکتريکي در رده دوم بزرگ‌ترين مشکلات قرار گرفته‌اند.8.2 درصد کل خرابي‌هاي خودرو را اين دسته از مسائل تشکيل مي‌دهند.

ب‌ام‌و سري 3
اوپل-واکسهال کورسا
آئودي A3


کلاچ

هر چقدر ميزان کارکرد خودرو بالا مي‌رود، سوختن کلاچ و تمام شدن آن عادي‌تر مي‌شود. مشکلات مربوط به کلاچ خودرو 7.8 درصد کل مشکلات يک خودرو را تشکيل مي‌دهد.

اوپل-واکسهال آسترا
فورد فوکوس
فولکس‌واگن گلف


توربو

يکي از هزينه‌برترين مشکلاتي که مي‌تواند خودروي شما با آن روبرو شود مربوط به خرابي توربو است. اين دسته از مشکلات معمول بوده و 4.7 درصد ادعاهاي مربوط به گارانتي Warrantywise را تشکيل مي‌دهد.

فورد فوکوس
فولکس‌واگن گلف
ب‌ام‌و سري 3


ترمزها

عملکرد کامل و صحيح ترمزها اساسي‌ترين ويژگي خودروي شما است بنابراين جاي نااميدي است که اين مقدار از خرابي را بايد در خودروهاي دست‌دوم ديد (4.7 درصد).

فولکس‌واگن پاسات
لندروور ديسکاوري
ب‌ام‌و سري 3


آلترناتور

آلترناتورها و دينامهاي مرسوم با همه‌گيري خودروهاي هيبريدي و الکتريکي مي‌توانند از رده خارج شوند اما در خودروهاي دست‌دوم اين بخش مشکلاتي را دارد که درصد آن به 4.3 مي‌رسد.

اوپل-واکسهال آسترا
لندروور ديسکاوري
فورد فوکوس



واشر سرسيلندر

دود سفيد و نشتي ماده خنک کننده از نشانه‌هاي خرابي واشر سر سيلندر هستند. 3.1 درصد خودروهايي که سال پيش به تعميرگاه مراجعه کرده‌اند اين خرابي هزينه‌بر را داشته‌اند.

اوپل-واکسهال کورسا
سيتروئن C3
پژو 207


کندانسور سيستم تهويه مطبوع

کولر و سيستم تهويه مطبوع براي روزهاي گرم ضروري است. کندانسورهاي جديد باعث ايجاد 3.1 درصد مشکلات شده‌اند.

فولکس‌واگن گلف
اوپل-واکسهال زافيرا
آئودي A4


سوپاپ EGR

سوپاپ‌هاي به جريان درآورنده گازهاي اگزوز درست در قلب رسوايي‌هاي آلايندگي‌هاي اخير قرار دارند. داده‌ها نشان مي‌دهند که قطعات خراب اين بخش 2.9 درصد مشکلات را تشکيل مي‌دهند.

لندروور ديسکاوري/ديسکاوري اسپورت
اوپل-واکسهال آسترا
فولکس‌واگن ترانسپورتر


موتور شيشه‌برقي

روزهايي که با دست پنجره را مي‌بستيد ديگر تمام شده است. اما حتي موتورهاي جديد شيشه‌هاي برقي نيز خراب مي‌شوند و باعث ايجاد سهم 2.2 درصدي از مشکلات خودرويي سال گذشته شده‌اند.

رنو مگان
رنو سنيک
آئودي A5




منبع: pedal.ir


http://www.CheKhabar.ir/News/38485/10 مشکل اصلي و معمول خودروهاي کارکرده وارداتي !
بستن   چاپ