شخصيت شناسي براساس رنگ و مدل اتومبيل
سه شنبه 19 مرداد 1395 - 9:43:01 AM
چه خبر - شخصيت شناسي براساس اتومبيل

طبق آناليزهاي وسيع انجمن مطالعات حمل‌ونقل 4 فاکتور شخصيتي پايه وجود دارند که در هنگام خريد يک خودرو خود را نشان مي‌دهند: جستجوگر ماجراجو، مؤسس، انزواطلب و شخصيت آرام. اگر خودروها نشان دهنده‌ي هويت‌هاي ما هستند بنابراين آناليز مالکان خودروها از روي خودرويشان نسبتاً آسان خواهد بود.

خودروي کوچک: مالکان خودروهاي کوچک اغلب انزواطلب هستند. اين افراد خودروي بزرگي نياز ندارند تا مردم را در چشم بر هم زدني جابجا کنند. نگراني‌هاي زيست‌محيطي اغلب در صدر ليست اولويت‌هاي اين افراد قرار دارند. اين دسته از مالکان عموماً در حالت جستجو نيستند و غالباً عضو خانواده‌هاي کم‌جمعيت هستند.

خودروي سايز متوسط: بانوان احتمالاً بيشتر از مردان صاحب اين دسته از خودروها هستند. اين دسته از افراد خانواده‌ي بزرگ و درآمد بيش‌ازحد متوسطي دارند.

خودروي بزرگ: راننده‌هاي خودروهاي بزرگ درباره‌ي اثرات زيست‌محيطي نگراني کمتري دارند. مردان، افراد مسن و بازنشسته و شاغلان کارهاي پاره‌وقت احتمالاً راننده‌ي اين دسته از خودروها هستند. اين دسته از افراد معمولاً به خانواده‌هايي با سطح تحصيلات پايين تعلق دارند.

خودروي لوکس: مالکان اين خودروها علاقه دارند تا جستجوگر و ماجراجو باشند. اين افراد فواصل طولاني را با وسايل عادي طي مي‌کنند که اغلب هواپيما است. اين افراد غالباً تحصيلات و درآمد بالايي دارند.

خودروي اسپورت: اين افراد ماجراجو بوده و اغلب روحيه‌اي جوان‌پسند دارند.

ميني ون: راننده‌هاي ميني ون‌ها دوست دارند با خودروي شخصي مسافرت کنند. به احتمال زياد اين افراد از جنس مؤنث هستند و سني بين 41 تا 64 دارند. عموماً اين خودروها توسط خانواده‌هاي پرجمعيتي که بچه دارند مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

پيکاپ: اين افراد علاقه‌ي وافري به کار دارند. مالکان پيکاپ ها اکثراً مرد بوده و تحصيلات پاييني دارند.


انواع خودرو:
برخي خودروها نسبت به وسايل نقليه ديگر حرف‌هاي زيادي را درباره‌ي شما بازگو مي‌کنند. اگر راننده‌ي يکي از اين خودروهاي محبوب هستيد پس در واقع چيزي خاص را راجع به شخصيت خود افشا مي‌کنيد:

هاچبک ها: آگاه به محيط‌زيست، کاربردي
موتورسيکلت: ماجراجو، ريسک‌پذير
شاسي‌بلند: مسافرت راحت، اغلب عضوي از خانواده‌ي بزرگ، آماده‌ي سفر به همه‌جا
کانورتيبل: پول و هوشمندي
خودروي کلاسيک و آنتيک: پول، غالباً سن بالا


رنگ خودرو دردباره مي‌گويد؟

مرد مشهوري که اولين بار خودرو را به توده‌هاي مردم معرفي نمود يعني هنري فورد درباره‌ي رنگ خودروي مدل T اين‌گونه مي‌گفت: "اين خودرو را مي‌توانيد با هر رنگي سفارش دهيد به شرطي که مشکي باشد!” او در ابتدا بر اين باور بود که تبليغ از طريق رنگ غيرضروري است و اگرچه که در نهايت مدل T با ديگر رنگ‌ها نيز قابل سفارش بود اما آقاي فورد اگر امروز در قيد حيات بود از ديدن رنگ خودروهاي امروزي تعجب مي‌نمود.

همانند نوع خودرو، برخي شواهد وجود دارد که پيشنهاد مي‌کند رنگ‌هاي خاصي براي راننده‌هاي مختلفي جذابيت دارند. هر رنگ معني خاص خودش را دارد که در اينجا به برخي از آن‌ها اشاره مي‌کنيم:

مشکي: قدرت، کلاس، زيبايي
نقره‌اي: تکنولوژي، زيبايي، پرستيژ
سفيد: هدايت، تميزي، ضربه زننده
قرمز: اعتمادبه‌نفس، طرفداري، احساساتي
آبي: خونسردي، آرامش، باوفا
خاکستري: کاربردي، آرامش
سبز: بنياني، توازن، فهميده
نارنجي: پيچيده، انفرادي
زرد: خوشحال، هيجاني
صورتي: شاد، زنده‌دل
بنفش: منحصربه‌فرد، احساساتي




منبع: pedal.ir


http://www.CheKhabar.ir/News/37895/شخصيت شناسي براساس رنگ و مدل اتومبيل
بستن   چاپ