نقد و بررسي کامل اولين سري از شاسي بلند هاي جديد و زيباي مرسدس بنز + عکس
شنبه 14 شهريور 1394 - 5:38:02 PM
مرسدس بنز GLA 200 CDI اولين سري از موج جديد طراحي شاسي بلندهاي مرسدس بنز است. مرسدس بنز کلاس GLA به جز مدل 200CDI، در حال حاضر شامل مدل هاي GLA 250 و همچنين GLA 45 AMG نيز، مي‌شود... مرسدس بنز GLA 200 CDI اولين سري از موج جديد طراحي شاسي بلندهاي مرسدس بنز است. مرسدس بنز کلاس GLA به جز مدل 200CDI، در حال حاضر شامل مدل هاي GLA 250 و همچنين GLA 45 AMG نيز، مي‌شود. گفتني است، در اواخر سال 2015 ما شاهد حضور نسل جديد مرسدس بنز شاسي بلند کلاس GLK و در سال 2016 کلاس MLC، رقيب بي ام و X6 که بر پايه ML ساخته مي‌شود، خواهيم بود.


مدل ديفرانسيل جلوي GLA 200 CDI با شاسي بلندهاي ديزلي کوچکي همچون بي ام و سري يک، X1 sDrive18d، آئودي Q3 2.0 TDI و رنج روور Evoque eD4 رقابت مي‌کند. در نگاه اول مرسدس بنز کلاس GLA يک شاسي بلند کوچک به نظر مي‌رسد تا نسخه قد کشيده کلاس A که برمبناي آن شکل گرفته است؛ارتفاع کف خودرو از زمين 150 ميلي متر است که تضمين مي‌کند سواري مرتفع تري نسبت به کلاس هاي A و B داشته باشيد، راننده نيز 40 ميليمتر نسبت به کلاس A در موقعيت بلندتري مي‌نشيند که همين امر، ديد بهتري نه تنها براي راننده، بلکه براي سرنشينان به همراه مي‌آورد. مرسدس بنز اعتقاد دارد که خريداران GLA از آن براي سواري هاي آف رود استفاده نخواهند کرد.



در مقايسه با کلاس A، با 125 ميليمتر طول بيشتر و 421 ليتر حجم صندوق که 80 ليتر از کلاس A بيشتر است، GLA فضاي بيشتري در اختيار سرنشينان خود قرار مي‌دهد. اين شاسي بلند آلماني از يک موتور 4 سيلندر 2.1 ليتري توربو ديزل با توان 134 اسب بخار و گشتاور 300 نيوتن متر، که از دور 1400 تا 3000 بر دقيقه در اختيار راننده قرار مي‌گيرد، بهره مي‌برد. در بين مدل هايي که از اين موتور استفاده مي‌کنند، GLA 200 CDI سنگين ترين و تنبل ترين مدل است.


طبق ادعاي سازنده شتاب 0 تا 100 کيلومتر بر ساعت اين خودرو، 9.9 ثانيه است که برابر شتاب رقباي اصليش، يعني بي ام و X1 و آئودي Q3 مي‌باشد؛ با اين وجود، از لحاظ مصرف سوخت نسبت به دو رقيب خود کم اشتهاتر است، به طوري که در سيکل ترکيبي فقط 4.6 ليتر در 100 کيلومتر سوخت مصرف مي‌کند، در حالي که اين رقم براي بي ام و، 5 ليتر و براي آئودي، 5.8 ليتر در 100 کيلومتر است. با در نظر گرفتن قيمت اين خودرو، بايد بگوييم که عملکرد موتور آن درحد يک ماشين لوکس نيست؛ صداي موتور در حالت خلاص آزار دهنده است و در سرعت هاي پايين، که شامل رانندگي در شهر مي‌شود، خشن است؛ در چنين حالتي، صداي جاده شايد نعمتي براي سرنشينان باشد، چون در سرعت هاي بالا باعث کمتر شنيده شدن صداي موتور آن مي‌شود!


با رسيدن به دور موتور 2200 دور بر دقيقه، صداي موتور بهبود پيدا مي‌کند؛ همچنين از اين دور است که موتور حداکثر توانايي هاي خود را نشان مي‌دهد و شتابگيري بسيار راحت تري مخصوصا در بزرگراه ها دارد. در ترافيک شهري، گيربکس 7 سرعته اتوماتيک مجهز به کلاچ دوگانه، دنده ها را با تکان هاي نسبتا شديد تعويض مي‌کند؛ همين مشکل در ديگر مدل هاي مرسدس بنز، که از اين گيربکس استفاده مي‌کنند نيز، به چشم مي‌خورد؛ اما در سرعت هاي بالاتر تعويض دنده ها به نرمي و بدون وقفه انجام مي‌شود؛ هم‌چنين، در حالت رانندگي اقتصادي (E drive mode)، از ضريب دنده با نسبت هاي بالا استفاده مي‌شود و در حالت رانندگي اسپرت، به درخواست راننده براي معکوس کردن دنده ها به سرعت پاسخ مي‌دهد. کيفيت سواري مرسدس بنز GLA نقطه برتري اين شاسي بلند نسبت به کلاس هاي A، B و CLA است؛ چه از سيستم تعليق استاندارد بهره ببرد و چه از سيستم تعليق سفارشي اسپرت. در صورت سفارش سيستم تعليق اسپرت، سايز چرخ ها از 18 اينچ در حالت استاندارد به 19 اينچ با رينگ هاي آلومينيومي ارتقاء مي ‌يابد؛ هم‌چنين، تغييراتي در طراحي بدنه و داخل خودرو توسط AMG داده مي‌شود.



سيستم تعليق سفارشي اسپرت در GLA نسبت به کلاس CLA، توازن بهتري بين راحتي و سواري اسپرت به وجود مي‌آورد. در اين حالت، اگرچه ناهمواري هاي سطح جاده نسبت به حالت Comfort بيشتر احساس مي‌شوند، اما ضربات وارده به سرعت و دقت تمام، بدون اينکه باعث ناراحتي سرنشينان شوند، جذب مي‌شوند. سيستم تعليق سفارشي AMG نسبت به حالت استاندارد در ارتفاع پايين تري تنظيم شده است، اگر از جمله رانندگاني هستيد که قصد به چالش کشيدن خودروي خود در پيچ ها را دارند، در اين صورت فنربندي اسپرت AMG يک آپشن جذاب براي شما خواهد بود. در اين حالت نيز، GLA تعادل خود را به خوبي و بدون انحراف از مسير حفظ مي‌کند. در مسيرهاي مستقيم، فرمان احساس واضحي از جاده را به راننده منتقل نمي‌کند، اما با اين حال، دقيق است و خيلي سبک يا سنگين احساس نمي‌شود.


دوست داران نسل جديد خودروهاي کوچک مرسدس بنز، مطمئنا با ديدين کابين GLA خوشحال خواهند شد، چون طراحي داخلي آن مستقيما از کلاس هاي A و CLA قرض گرفته شده است. در داخل کابين موارد زيادي براي دوست داشتن وجود دارند که از ميان آنها مي‌توان به خروجي هاي هواي توربين شکل با تزئينات کرومي، داشبورد و پنل بالايي درب ها از جنس نرم، تودوزي چرمي با دوخت هاي جذاب، و مهمتر از همه کيفيت بالاي مونتاژ و ساخت اشاره کرد. بخش مياني داشبورد مي‌توانست خلوت تر باشد، صفحه نمايش سيستم اطلاعات و سرگرمي در حالت استاندارد 5.8 اينچ است که در صورت انتخاب مدل سفارشي Command، اندازه آن به 7 اينچ افزايش مي‌يابد؛ البته ظاهرا مدل سفارشي برتري فوق العاده اي نسبت به مدل استاندارد ندارد.



تجهيزات استاندارد از ديگر نقاط قوت مرسدس بنز GLA است که از موارد شاخص آن مي‌توان به چراغ هاي جلو زنون دوگانه به همراه چراغ هاي حرکت در روز LED، سيستم پارک اتوماتيک، سنسور هاي پارک جلو و عقب، دوربين ديد عقب، سيستم کنترل نقاط کور، 9 عدد کيسه هوا، تودوزي چرمي دست دوز، کنترل آب و هواي اتوماتيک دو نقطه اي، سيستم مسيرياب ماهواره اي و بلوتوث به همراه پخش آنلاين موزيک اشاره کرد. صندلي هاي برقي قابل تنظيم از راحتي مطلوبي برخوردارند، اين در حالي است که صندلي هاي اسپرت سفارشي ساخت AMG سطح بالايي از حمايت و نگه داري از سرنشينان را ارائه مي‌کنند. اگرچه ميدان ديد عقب به دليل ستون هاي D پهن کمي محدود شده اند، اما در کل مي‌توان گفت اين شاسي بلند آلماني از ميدان ديد خوبي برخوردار است.


فضاي پا کافي براي سرنشينان عقب وجود دارد و در صورتي که قد شما از 180 سانتيمتر تجاوز نکند، فضاي سر نيز مناسب است. مرسدس بنز کلاس GLA مطمئنا به دليل طراحي جذاب و تجهيزات رفاهي مناسب، همچنين کيفيت سواري قابل تحسين، يکي از پرفروش ترين مدل هاي مرسدس بنز خواهد بود، مخصوصا مدل GLA 200 CDI با موتور بسيار کم مصرف و اقتصادي آن.


گردآوري : گروه سرگرمي سيمرغ
www.
منبع : 1car.ir


مطالب جالب ديگر:
5 توصيه مهم و کاربردي براي رانندگي در بارانميلياردر شدن زن زيباي روسي بخاطر طلاق گرفتن از همسرش!! + عکسکارتون روز: جمعيت ايران بايد افزايش يابد!فروش گوشي شکسته ريحانا با قيمت باورنکردني و خيرخواهي وي! + عکسساخت اولين دوچرخه پرنده!! + عکس
http://www.CheKhabar.ir/News/2975/نقد و بررسي کامل اولين سري از شاسي بلند هاي جديد و زيباي مرسدس بنز - عکس
بستن   چاپ