21 نکته جالب درباره BMW که نميدانستيد
شنبه 14 شهريور 1394 - 5:32:37 PM
|
|
شرکت BMW يا همان Bayerische Motorenwerke در 7 مارس سال 1916 و با نام اوليهٔ BFW (Bayerische Flugzeugwerke) تشکيل شد و بيدرنگ شروع به ساخت موتورهاي هواپيما نمود... شرکت BMW يا همان Bayerische Motorenwerke در 7 مارس سال 1916 و با نام اوليهٔ BFW (Bayerische Flugzeugwerke) تشکيل شد و بيدرنگ شروع به ساخت موتورهاي هواپيما نمود. در طي سالها، کمپاني رکوردهايي را در زمينههاي ارتفاع و سرعت پروازي بر جاي گذاشت، لامبورگيني خودش را ساخت و ساختماني به شکل يک انجين را احداث کرد. 1. يکي از اولين کارهايي که BMW انجام داد، ساخت انجين هاي هواپيماي Red Baron بود. در زمان جنگ جهاني اول، يک کمبود و عقبماندگي بزرگ در توسعه و پيشرفت انجين هاي هواپيماها وجود داشت. بنابراين يک کمپاني کوچک به نام Rapp Motor با Otto Werke ادغام گرديد و شروع به برآورده کردن احتياجهاي جنگ نمود.Otto Werke توسط فرزند کسي که انجين هاي چهار سيلندر را اختراع کرده بود اداره ميشد. همان تکنولوژي به صورت مستقيم در انجين جنگندهٔ افسانهاي Red Baron به کار رفت. اين انجين بزرگترين و افسانهايترين انجين موجود در جنگ ناميده ميشد. 2. ميراث انجين چهار سيلندر آنها بهقدري مهم بود که در سال 1960، ساختمان مرکزي شبيه به آن انجين طراحي گرديد. مرکز دنياي BMW توسط يک معمار اتريشي و به شکل يک انجين طراحي گرديد. اين مرکز خارقالعاده و بسيار جالب، هر خودروسازي را به اين فکر فرو ميبرد که ساختماني شبيه به اين را داشته باشد. 3. انجين هاي هواپيماهاي اوليهاي که آنها ميساختند، همهٔ رکوردهاي آن زمان را ميشکستند. اين هواپيماي 2 بالهٔ BMW در سال 1919 به ارتفاع 32000 فوتي رسيد. اين رکورد تقريباً معادل ارتفاعي است که امروزه در هنگام سفرهاي هوايي مشاهده ميکنيد. 4. هرکسي فکر ميکند که لوگوي BMW، پروانهٔ هواپيماي در حال چرخش است در اشتباه است. برخلاف باور عمومي، لوگو هيچگاه تا زمان بازاريابي در سال 1929 و براي شروع ساخت هواپيما داراي پروانه هواپيما نبود. 5. لوگو واقعاً به افتخار Rapp Motor و Bavaria به اين شکل درآمده است. آن رنگهاي آبي و سفيد؟! بله، آنها رنگهاي ملي ايالت باواريا هستند. 6. اولين خودروي توليدي BMW فقط 15 اسب بخار قدرت داشت و فقط به خاطر پيمان ورساي به وجود آمده بود. پس از جنگ جهاني اول، پيمان ورساي، توليد هرگونه هواپيماهاي جنگي و انجين هاي آنها را براي کمپانيهاي آلماني ممنوع ميکرد. به خاطر اينکه جريان اصلي چرخهٔ مالي BMW از بين رفته بود، بنابراين آنها به دنبال راههاي ديگري بودند و شروع به ساخت خودرو نمودند. 7. اينجا يک نکته هيجانانگيز است، اولين BMW درواقع يک آستين ساخت انگليس بود. همچنين بنتام آمريکايي و داتسون ژاپني نيز همينطور بودند. آستين يک شاسي تحت ليسانس را براي عرضه در جهان طراحي کرد و ساخت و اين شانس را به چندين کمپاني داد تا از هزينههاي بالاي فرايند طراحي دوري کنند. در اين ميان BMW اولين نمايندگي در برلين بود که از رقباي چيني، اروپايي و آمريکايي خود خيلي بهتر عمل نمود. 8. در اوايل، آنها جلودار تکنولوژي آئروديناميک بودند. اين کوپه 328 Kamm ساخت سال 1940 از لحاظ آئروديناميکي سه دهه از زمان خود جلوتر بود. (به افتخار پدر علم آئروديناميک آلمان، اين کوپه به نام آقاي Kamm ناميده شده بود.) اگر اين خودرو آشنا به نظر ميرسد به خاطر اين است که شلبي همان اصول را براي ساخت Cobra Daytona Coupe در اواسط سال 1960 به کار برد. در اصل با ايجاد تغييراتي در انتهاي خودرو شما ميتوانيد سرعت حرکت در خط مستقيم را افزايش دهيد. زماني که در حال مسابقه در Mille Miglia هستيد اين نکته حياتي است. 9. آنها همچنين سريعترين موتورسيکلت جهان را در سال 1937 ساختند. اين موتور يک تلهٔ مرگ بود و شما بايد کلاهخود خارقالعاده آن را بر سر ميگذاشتيد! اين اختراع شگفتانگيز از لحاظ آئروديناميکي صاف و يکدست بود و در سال 1937(درحاليکه اکثر جادهها مناسب نبودند) به سرعت 173.7 مايل بر ساعت ميرسيد. اما چون بدنهٔ موتورسيکلت به طور کامل، راننده را ميپوشاند، او قادر به گذاشتن پاهاي خود بر زمين نبود مگر اينکه نهايتاً توقف کند.. 10. بامو همچنين پيشگام مسابقات بايک براي ديوانگان بودند. ايدهٔ کج کردن موتور براي افزايش توانايي عبور آنها در طي مسابقه قدمتي به اندازه خود موتورها دارد. به طرز معجزهآسايي اين ورزش و حالت تا به امروز ادامه داشته است. 11. و سپس زمان آن رسيده بود که آنها در اواخر دهه پنجاه درخور رقابت با مرسدس باشند. در سال 1959، بامو به علت عوامل بيشمار مربوط به جنگ سرد به ورشکستگي نزديک شده بود. کمپانيهاي مادر مرسدس يعني دايملر-بنز درصدد تصاحب اين شرکت برآمدند اما BMW اين درخواستها را با شدت هر چه تمامتر رد نمود و براي نجات از ورشکستگي حتي از پايينترين مکانيکها براي خريد سهام خود کمک خواست. نهايتاً آنها کمکهاي بزرگ يک سرمايهگذار خصوصي را دريافت کردند. خانوادهٔ اين فرد هنوز هم مقدار قابلتوجهي از کمپاني را در اختيار دارند. اين مبارزه بين BMW و بنز تا به امروز هم ادامه دارد… 12. اولين خودروي "M" يعني M1 افسانهاي قرار بود که يک لامبورگيني باشد. بامو و لامبورگيني در سال 1970 براي ساختن يک خودروي مسابقهاي به توافق رسيدند. آلمانها قرار بود که انجين و برخي قطعات سيستم تعليق را تهيه کنند و ايتاليايي بقيه کارها را انجام دهند. به دلايل مالي و در دقايق آخر، لامبورگيني از اين رويداد پا پس کشيد. بعدها لامبورگيني اين توافق صورت نگرفته را "يکي از بزرگترين لحظات در تاريخ کمپاني" ناميد. پسازاين ماجرا BMW لباسهاي کار خود را پوشيد، به کارخانه برگشت و جانور خود را ساخت! 13. M1؟! اين خودرو توسط همان کسي طراحي شد که DeLorean را طراحي کرده بود. و همچنين لوتوس اسپريت و فولکس گلف و دوربين نيکون D4 و… بله Giorgetto Guigiario طراح اين خودرو بود. هر دو يک قهرمان افسانهاي هستند. 14. بامو خودروهاي الکتريکي را حدود 40 سال پيش ساخته است. اولين خودروي تمام الکتريکي آنها يعني مدل 1602 در سال 1972 و در المپيک مونيخ شروع به کار کرد. اين خودرو از 12 باتري استفاده ميکرد و داراي شعاع حرکتي 19 مايلي بود. اگرچه اين مدل تمام الکتريکي بود ولي عملکرد آن تا حدودي شوکآور بود. اين مدل 43 اسب بخار قدرت داشت يعني نصف آن چيزي که 1602 معمولي در آن زمان قدرت داشت. 15. آنها در فرمول 1 مسابقه دادند و با يک انجيني که طراحي آن مربوط به 20 سال پيش بود برنده شدند. انجين چهار سيلندر مدل M10 درواقع داراي سير تکاملي موتوري بود که در سال 1962 و با 75 اسب بخار قدرت به بازار آمده بود. در سال 1983 آنها از انجين تکامل يافتهٔ خود بيش از 1400 اسب بخار قدرت گرفتند و نلسون پيکه با آن قهرمان مسابقات جهاني شد. 16. آنها هنوز هم قطعات مربوط به زمان جنگ جهاني دوم را ميسازند. اگر شما براي مسابقه دادن و رانندگي با مدل کلاسيک 328 برنامهريزي ميکنيد، هنوز هم ميتوانيد که يک گيربکس جديد را براي آن خريداري نماييد. در برنامهٔ کلاسيک BMW گروهي از مکانيکها حضور دارند که فقط قطعات جديد مدلهاي قديمي را ميسازند و شما ميتوانيد به صورت آنلاين آنها را خريداري نماييد. 17. بامو کارخانهٔ قديمي ساخت موتورسيکلت در مونيخ را براي ساخت قطعات کلاسيک دوباره خريداري نمود. اگر دراينباره فکر ميکنيد بايد بگوييم که نوعي حس شاعرانه وجود دارد. آنها قطعات جديد مربوط به مدلهاي کلاسيک را در ساختمان کلاسيک BMW توليد ميکنند. 18. آنها همچنين فضاي داخلي هواپيماها و حتي قطارها را طراحي ميکنند. تنها مشکل طراحي داخلي ايرلاين هاي سنگاپور اين است که شما هيچوقت نميخواهيد از هواپيما پياده شويد! همچنين سيستم BART سانفرانسيسکو در نظر دارد تا برخي از قطارهاي خود را با مدلهاي جديد طراحي شده توسط BMW جايگزين کند. 19. بامو Z1 درهاي جالبتر از لامبورگيني دارد! طرز کار اين درها بسيار جالب است! درها به صورت الکتريکي به زير خودرو مي روند و پنهان مي شوند و با فشار يک دکمه بالا مي آيند. باعث خجالت است که فقط تعداد کمي بيش از 8000 دستگاه از Z1 ساخته شد. 20. آنها همچنين يک Z1 کوپه ساختند. هنوز هم اين خودرو يک مدل خارقالعاده است. شما ميتوانيد آغاز شکلگيري Z3 کوپه را در آن ببينيد و آن دقيقاً شبيه نوعي از SUV بود که شما آرزو داشتيد امروزه ساخته شود. 21. باموها اساساً LEGO هستند. شما ميتوانيد يک سري 3 مدل 1980 بخريد، سيستم تعليق عقب و ترمزها را از مدل اوليه M کوپه سال 2000 باز کنيد، سيستم تعليق جلو و ترمزها را از M3 سال 1990 دريافت کنيد و گلگيرها را از مدل 2002 توربوي متعلق به سال 1970 و سيستم فرمان را از مدل Z3 متعلق به سال 1990 به عاريت بگيريد و يک خودروي شگفتانگيز داشته باشيد!
www. منبع: sobhanehonline.com
مطالب جالب ديگر: لباسي زنانه که گاهي زنان را مانند طاووس و گاهي مانند آفتاب پرست مي کند! + عکسعکسي که محمدرضا گلزار از کودکي اش منتشر کرده است!ماجراي عجيب مردي با يک چاقو در سرش در خيابان!! + عکسنظر زنان درمورد مردان کچل چيست؟!!عکس: خنده هاي فرزاد حسني در پشت صحنه کنسرت علي لهراسبي
http://www.CheKhabar.ir/News/2949/21 نکته جالب درباره BMW که نميدانستيد
|