مرسدس بنز جي‌تي AMG، تماشايي‌ترين خودروي موتورشوي پاريس! + عکس
شنبه 14 شهريور 1394 - 5:30:44 PM
يکي از هيجان‌انگيزترين اتفاقات اخير در صنعت خودرو رونمايي از سوپر اسپرت AMG GT توسط کمپاني مرسدس بنز است. جي‌تي که در موتورشوي پاريس 2014 نيز به نمايش گذاشته شده، يکي از تماشايي‌ترين خودروهاي... يکي از هيجان‌انگيزترين اتفاقات اخير در صنعت خودرو رونمايي از سوپر اسپرت AMG GT توسط کمپاني مرسدس بنز است. جي‌تي که در موتورشوي پاريس 2014 نيز به نمايش گذاشته شده، يکي از تماشايي‌ترين خودروهاي اين نمايشگاه است و هوش از سر خبرنگاران و بازديدکنندگان برده است.
نخستين مدل مرسدس يک خودروي مسابقه‌اي بوده و مدل جديد آن‌هم اين ميراث را حفظ کرده است. اين زيباي نفس‌گير دومين خودروي سوپر اسپرت است که به‌طور کامل در زيرمجموعه AMG ساخته‌وپرداخته شده است. چيدمان هوشمندانه موتور و ساختار آلومينيومي و سبک‌وزن جي‌تي يک تجربه يک رانندگي بسيار پويا را براي دوستداران مرسدس به ارمغان مي‌آورد تا جايي که کمپاني ويژگي بارز مدل جديد را چابکي بسيار زياد آن توصيف مي‌کند. نسبت توزيع وزن در اين مدل 47 به 53 (در جلو و عقب) و وزن کل آن‌هم 1540 کيلوگرم است.



جي‌تي بي‌همتا از يک قلب نيرومند و کاملاً جديد 4 ليتري، 8 سيلندر و V شکل مجهز به توربوشارژر دوقلو سود مي‌جويد. درواقع دو نمونه از اين موتور موجود خواهد بود. موتور استاندارد 462 اسب بخار قدرت (در دور موتور 6000 دور در دقيقه) و 600 نيوتن متر گشتاور (در دور موتور 1600 تا 5000 دور در دقيقه) توليد مي‌کند. با استفاده از اين موتور شتاب‌گيري صفر تا صد کيلومتر بر ساعت 4 ثانيه طول مي‌کشد. در مقابل موتور مدل جي‌تي S، 47 اسب بخار قدرت بيشتر و 50 نيوتن متر گشتاور بيشتري توليد مي‌کند. شتاب‌گيري صفر تا صد کيلومتر بر ساعت آن نيز 3.8 ثانيه طول مي‌کشد. بيشينه سرعت آن‌ها هم به ترتيب 304 و 310 کيلومتر بر ساعت است درحالي‌که سرعت مدل استاندارد به‌طور الکترونيک کنترل و محدود مي‌شود.

جالب است بدانيد باوجود نيروي توليدي چشم‌گير کمپاني ادعا دارد اين مدل فقط 7.7 ليتر در هر 100کيلومتر سوخت مصرف مي‌کند که براي يک خودروي 8 سيلندر پيشرفت قابل‌توجهي است. يک جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه که در مدل SLS نيز به کار گرفته شده، به موتور جي‌تي جفت مي‌شود. درمجموع طراحي منبع تأمين نيرو به‌گونه‌اي است که نه‌تنها آن را به يک خودروي سوپر اسپرت تمام‌عيار تبديل کرده بلکه قابليت استفاده روزمره را نيز به رانندگان آن بخشيده است. ميزان توليد صدا، راحتي در حين رانندگي و مصرف سوخت موردتوجه ويژه طراحان قرار گرفته‌اند. رانندگان جي‌تي S مي‌توانند از حالت‌هاي مختلف رانندگي کامفرت (آسايش)، اسپرت و اسپرت پلاس استفاده کنند.



اين مدل به معناي واقع اسپرت است؛ تناسبات خيره‌کننده، سطوح نيرومند و عضلاني و خطوط روان جي‌تي جديد را به خودروي سوپر اسپرت معاصري تبديل کرده که روح سوپر اسپرت‌هاي کلاسيک و باشکوه مرسدس در آن دميده شده است. جي‌تي آميزه‌اي از زيبايي و زيرکي است. اين خودروي دو سرنشين از ابعاد خودرويي با چرخ‌هاي عقب محرک بهره مي‌برد. طراحي خارجي در بخش جلو از سري حاضر مرسدس الهام گرفته است. چراغ‌هاي جلو از رودستر SL گرفته شده‌اند اما کاپوت کشيده، مجموعه شيشه‌ها که به عقب کشيده شده، چرخ‌هاي بزرگ، ورودي‌هاي عريض هوا، درهاي بدون چارچوب، شانه‌هاي پهن، چشم‌هاي بادامي‌تر عقب (چراغ‌هاي عقب) و بخش عريض‌تر عقب شخصيتي متمايز از مدل‌هاي ديگر به آن بخشيده است. برخلاف SLS فعلي، در جي‌تي خبري از درهاي گالوينگ نيست. در بزرگ صندوق فضاي بسيار کارآمدي زير خود پنهان کرده است.

درون اتاقک با فضاي کاملاً لوکس و مجهزي سروکار داريم. در اين اتاقک تم غالب اتاقک‌هاي مرسدس بازنگري شده و همچنين تأکيد خاصي روي عرض داشبورد شده است. چهار دريچه ورودي هوا که در مرکز جاسازي شده‌اند و دو ورودي هواي ديگر در چپ و راست به اين امر کمک مي‌کنند. کنسول مرکزي هم که با انبوهي از امکانات روي کار مي‌آيد و طراحي آن تداعي‌گر کنسول‌هاي خودروهاي مسابقه است. خريداران مي‌توانند از بين گزينه‌هاي سيلور کروم، فيبر کربن مات، فيبر کربن براق، سياه دايموند و سيلور فايبرگلاس مات جنس و رنگ کنسول را انتخاب کنند. موقعيت پايين صندلي‌ها دسترسي راننده به همه امکانات را درحالي‌که همچنان بر جاده مسلط است راحت‌تر کرده است. توجه به جزئيات نيز که از ويژگي‌هاي بارز AMG است، در اتاقک به‌خوبي مشهود است. صندلي‌هاي اسپرت دقت بالا و کيفيت عالي مواد را به رخ مي‌کشند و فرمان خوش‌دست‌تر از حد تصور است. يک دکمه وسوسه‌برانگيز هم اتاقک را به کمال مي‌رساند؛ دکمه‌اي قرمزرنگ که روي آن نوشته شده «انجين استارت استاپ» و مسئول تلنگر زدن به موتور است.



چرخ‌هاي 19 اينچي سبک‌وزن به‌صورت استاندارد به همراه مدل جي‌تي ارائه مي‌شوند و با لاستيک‌هاي 255/35 در جلو و 295/35 در عقب پوشانده مي‌شوند. در مقابل جي‌تي S در قسمت عقب چرخ‌هاي 20 اينچي را پيشنهاد مي‌کند و آن‌ها را با لاستيک‌هاي 295/30 مي‌پوشاند. چرخ‌هاي جلوي آن 19 اينچي هستند و لاستيک‌هاي جلو هم 265/35. اگر هنوز راضي نشديد جي‌تي S را به لاستيک‌هاي ميشلن Pilot Sport Cup 2 مزين کنيد. براي رانندگي در پيست بهتر است جي‌تي و جي‌تي S مجهز به ترمزهاي کربن سراميکي را انتخاب کنيد. البته ترمزهاي استاندارد به‌خوبي از عهده وظايف خود برمي‌آيند.



www.
منبع: khabaronline.ir


مطالب جالب ديگر:
زني 41ساله اي که مانند دختران دبيرستاني است!! + عکسعکس: گلشيفته فراهاني در نقش همسر فرعونبيرون آوردن 100 ميخ از شکم يک زن!!عکس هاي عاشقانه زن و شوهرهاي ايرانيعکس: ساخت چهره موناليزا با ليوان هاي قهوه
http://www.CheKhabar.ir/News/2938/مرسدس بنز جي‌تي AMG، تماشايي‌ترين خودروي موتورشوي پاريس! - عکس
بستن   چاپ