روشهاي جذب مشتري براي فروش بيشتر
يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 - 5:37:15 AM
چه خبر -

تعداد بي‌شماري از بيزنس‌هاي تازه راه‌اندازي شده و بيزنس‌هاي بزرگ به اين دليل از بين رفته‌اند که نتوانسته‌اند مخاطب خود و نحوه جلب توجه آنها را مشخص کنند. براي جذب مشتريان تازه و حفظ مشتريان موجود بايد يک گروه مشخص تعيين کنيد که به خريد محصولات يا استفاده از خدمات شما راغب هستند.

اجازه بدهيد براي نشان دادن اهميت تعيين مخاطب موردنظر هر کسب‌وکار مثالي برايتان ذکر کنيم. تصور کنيد که کارتان ارائه مشاوره‌هاي آنلاين درمورد مراقبت و زيبايي پوست و مو است. اين يعني با گروه عظيمي از افراد مي‌توانيد سروکار داشته باشيد، از کودکان گرفته تا نوجوانان و زنان کليه سنين. اين مسئله باعث مي‌شود کمپين‌هاي بازاريابي متفاوتي ايجاد کنيد که خدماتتان را به هرکدام از اين مخاطبين ارائه کند. اين مستلزم اين است که کمپين بازاريابي شما محدوده خدماتتان را براي مخاطبين مختلف، مثلاً خدمات مو براي نونهالان، خدمات مو براي نوزادان، براي نوجوانان و امثال اين منعکس کند.

چگونه با طرح سوالات مناسب، مشتري جلب کنيد

سوالات زير به شما اين امکان را مي‌دهد استراتژي خود براي نحوه جلب مشتري و گرفتن بهترين نتيجه در تعيين مخاطب موردنظرتان را به سطح مطلوب برسانيد.

کدام گروه سني از مشتريان به محصولات يا خدمات من نياز دارند؟ کدام جنسيت به استفاده از محصولات يا خدمات من راغب هستند؟ سطح درآمد مشترياني که احتمال استفاده از محصولات يا خدمات من را دارند چه ميزان است؟ مشتريان موردنظر من احتمالاً چه سطح تحصيلاتي دارند؟ آيا محصول يا خدمات من چيزي لازم است يا تجملي؟ آيا محصول يا خدمات من يک خريد عادي است يا چيزي است که مشتريان براي آن بايد پس‌انداز کنند؟ آيا اينترنت، مقالات روزنامه‌ها يا هر فاکتور خارجي ديگر نقشي تعيين‌کننده در تعيين تصميم نهايي مشتريان من براي استفاده يا عدم استفاده از محصولات من دارند؟ بااين دسته‌بندي‌ها مي‌توانيد مشتريان موردنظر خود را به سمت بيزنستان بکشانيد.

چگونه با وسوسه کردن افراد، مشتري جلب کنيد

بيزنس فقط تبليغ آنچه ارائه مي‌کنيد نيست بلکه وسوسه کردن مشتريان کنوني يا مشتريان احتمالي آينده‌ با پيشنهادات اغواکننده‌اي است که نتوانند به آن "نه" بگويند.

مثلاً آنهايي که عاشق غذا هستند، اگر يک نمونه دستورغذاي مجاني يا کوپن تخفيف روي سايتتان بگذاريد، هيچ‌وقت امتناع نمي‌کنند. آنهايي به بازي‌هاي ويدئويي اعتياد دارند هم هيچ‌وقت به دانلود رايگان بازي نه نمي‌گويند.

پس مي‌بينيد، رمز موفقيت هر بيزنس نه فقط در تعيين بازار موردنظر است بلکه استفاده از همه فرصت‌ها براي ارائه پيشنهادات وسوسه‌انگيز، اطلاعات مرتبط يا سفارشي وخدمات خاص به مشتريان هم اهميت زيادي دارد.

يادتان باشد، وقتي علاقه مشتري را جلب کرديد، قدم بعدي تقويت اعتماد در مشتريان با استفاده از ابزارهاي ارتباطي ديگر است. اينکار را مي‌توانيد با تبليغات، خبرنامه، ايميل، بلاگ و از اين قبيل انجام دهيد. با اين روش، با به‌دست آوردن مشتريان بيشتر از طريق بازاريابي، ليست مخاطبين ايميلي شما روز‌به‌روز بيشتر خواهد شد.

با پيشنهادات وسوسه‌انگيز مثل "يکي بخريد، دو تا ببريد" يا لينک عضويت در خبرنامه‌ها، مطمئناً دستتان مي‌آيد که چطور توجه مشتريان را به استفاده از وب‌سايتتان جلب کنيد.

منبع:mardoman.net مطالب پيشنهادي:گفتگو با بهروز فروتن مدير عامل موفق کارخانه مواد غذايي بهروزگفت‌وگو با بابك بختياري كارآفرين برتر بخش خدماتجديد ترين گزارش بانک جهاني از 10 شاخص کسب وکار در ايران 60 برند معروف و معتبر در جهانميلياردر دنياي تبليغات کيست؟
http://www.CheKhabar.ir/News/24672/روشهاي جذب مشتري براي فروش بيشتر
بستن   چاپ