9 کار غلطي که در محيط کار نبايد انجام دهيد
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 11:53:35 PM
چه خبر - درست است که بسياري از ما بخش عمده اي از ساعات روز را در محل کار مي گذرانيم، اما اين دليل موجهي براي اينکه در محل کار هر کاري دوست داشتيم انجام دهيم نيست!محل کار هم مثل هر جاي ديگر قوانين و الزام هاي خاص خود را دارد و با رعايت آنها و مرتکب نشدن اشتباهاتي که ما در اين گزارش به برخي از آنها اشاره مي کنيم، مي توانيد کاري کنيد که محل کار هم مثل خانه برايتان آرامش و امنيت بياورد.
1 - با انگشت زدن روي ميز، وقتي داريد به چيزي فکر مي کنيدنزن برادر من! نزن خواهر من! اين درست که در حال فکر کردن هستيد و موضوعي که فکرتان را مشغول خود کرده از نظر خودتان اهميت بالايي دارد، اما اين که انصاف نيست که به خاطر فکر کردن خودتان اعصاب همکارانتان را بهم بريزيد و حواسشان را پرت کنيد!
2 - بالا بردن صدا بيش از اندازه معمول در هنگام صحبت با تلفنبهترين راه براي اينکه مکالمه تلفني شما مزاحمتي براي ديگران ايجاد نکند اين است که وقتي تلفنتان زنگ مي خورد به جايي برويد که کسي نباشد و در صورتي که امکانش نيست، دست کم آرام صحبت کنيد و حواستان جمع باشد که صدايتان بيش از حد معمول بلند نشود.
3 - استفاده زياد از عطر يا استفاده از عطر با بوي تندبعضي ها فکر مي کنند وظيفه خوشبو کردن محل کار را به عهده دارند! همين ذهنيت باعث مي شود شيشه عطر را روي خودشان خالي کنند، غافل از اينکه اين کار تنها بيني همکاران را مي آزارد. امان از آن روزي که بوي عطر، به ويژه براي آقايان، تند هم باشد!
5 - هنگام تايپ، روي صفحه کليد کوبيدنصفحه کليد کامپيوتر شما گناهي نکرده که دائما از شما توسري بخورد و صدايش هم درنيايد! از طرفي همکاران شما هم مجبور نيستند به سکوت محل کار به نواي نه چندان دلنشين تايپ کردن شما گوش دهند! لطفا مهربانانه تر با کيبورد برخورد کنيد.
6 - وقتي زمان اختصاص يافته به استراحت از زمان نشستن و کار کردن پشت ميز بيشتر مي شودوقت استراحت، نهار، نماز و به طور کلي ساير فعاليت هايي که در محل کار مجاز به شمار مي آيد، هم حد و حسابي دارد. از حد خود که بگذرد، گذشته از اينکه همکارانتان را عصبي مي کند، مي تواند رئيستان را هم از دست شما خسته کند و حتي ممکن است کار به اخراج هم بکشد.
7 - بعضي ها خيلي اصرار به مريض نشان دادن خود دارندبرخي هم هستند که همواره مي خواهند به ديگران ثابت کنند حال و روز خوشي ندارند و از مشکلات روحي يا جسمي رنج مي برند، در حاليکه واقعيت شان اين نيست. اين مدل افراد تنها باعث بي حوصلگي همکاران خود مي شوند.
8 - گذاشتن آهنگ هاي اعصاب خرد کن روي زنگ موبايلاگر موبايتان را سايلنت نمي کنيد، دست کم از آهنگ هاي اعصاب خورد کن هم براي زنگ آن استفاده نکنيد. همکاران شما شايد در ظاهر اعتراضي در اين رابطه نداشته باشند، اما قطعا از شنيدن صداي گوش خراش زنگ موبايل شما، دل خوشي هم ندارند.

9 - بعضي ها درک درستي از فضاي شخصي و رعايت آن ندارندبراي برخي کارمندان هم انگار همه اتاق کم است؛ بدين معنا که هر چيزي را هر جايي دلشان بخواهد مي گذارند و به حريم شخصي خود پايبند نيستند.



منبع : banki.ir


مطالب پيشنهادي :
چگونگي ارتباط در محيط كار

بازارياب ها براي افزايش فروش شان اين مطلب را بخوانند!

فقط مديران بخوانند !
رتبه سايت تان را با اين روش ها بالا ببريد
با اولين رستوران دار خانم ايران آشنا شويد
http://www.CheKhabar.ir/News/23795/9 کار غلطي که در محيط کار نبايد انجام دهيد
بستن   چاپ