10 عادت مديران موفق چيست؟
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 11:46:47 PM
چه خبر - خيلي از کارمندان هستند که از مدير خود مي نالند و مي گويند رئيس خوبي ندارند. آنها اگر چه وظايف خود را انجام مي دهند، اما از مقام مافوق خود دل خوشي ندارند. در اين ميان کارمنداني خوش شانس و با اقبال بلند هستند که زير نظر مديراني با ويژگي هاي زير کار مي کنند. حتي وجود جند ويژگي از اين ده ويژگي مي تواند يک مدير را موفق و کارمندش را از او راضي نگه دارد.
عادت هاي مديران فوق العاده از اين قرار است:1 - انتقادات سازنده ارائه مي دهندتفاوت زيادي هست ميان انتقاد و گفتگويي که کارمند هم در آن درگير مي شود و مي آموزد که چگونه وضعيت کار خود را بهتر کند. يک مدير کاربلد خوب مي داند که چه ديدگاهي نسبت به زيردست خود داشته باشد و چگونه راهبري و جهت دهي را انجام دهد.
2 - بازخودرهاي منظم مي خواهنددر محيط هاي کار امروزي غرق شدن در حجم کارها مسئله غيرمعمولي نيست و اغلب چيزي از قلم مي افتد ارائه بازخورد به مقام بالادستي است. مدير خوب مي داند که بايد بازخوردهاي منظم و سر موقع بخواهد.
3 - از کار خوب تقدير مي کنندحقوق و مزايا با دستان مديران و مقامات بالادستي گره خورده است و يکي از بزرگترين انتظارات هر کارمندي از رئيسش حقوق و مزاياست. اما مديران بزرگ خوب مي دانند که بايد از کارمندان خوب تقدير کنند، حتي اگر اين تقدير تنها در حد يک يادداشت کوتاه و تشکر ساده باشد.
4 - هماهنگ سازي و ترفندها را خوب بلدنددنياي امروز دنيايي است که بايد بدوي تا جا نماني. به همين دليل بسياري از کارمندان حجم زيادي کار مي کنند. آنها موظف هستند چند کار را با هم انجام دهند و اينجاست که نقش مدير خوب به خوبي نمايان مي شود. روساي خوب چنين موقعيتي را مديريت مي کنند و هم هماهنگي ميان کارمندان را بلدند و به موقع ترفندها را به کار مي گيرند.
5 - کارمندان را هدايت و رهبري مي کنندمديراني که به کار خوب بسيار علاقه مند هستند و به کارمند خود اجازه پيشرفت در کار مي دهند، کارمندان خوشبخت و خوش شانسي دارند. اين مديران مي دانند که بايد اجازه قدرت نمايي به کارمند خود بدهند و در پروژه ها و طرح هاي گوناگون به کارمند کمک کنند تا در کار بدرخشد.
6 - مسووليت کار خود را مي پذيرندبسياري از کارمندان زير نظر مديراني کار مي کنند که از معتبر شدن يا درخشيدن کار خود ذوق زده و خوشحال مي شود، اما کمتر پيش مي آيد مديري داشته باشيد که خود را به خاطر اشتباه هايش سرزنش کند و مسئوليت آنها را بر عهده گيرد.
7 - ارتباطات شفافي دارندمدير خوب هم خود مي داند چه مي خواهد بکند و هم به خوبي براي کارمندانش توضيح مي دهد که چه انتظاراتي از آنها دارد. در واقع هم تکليفش با خودش معلوم است و هم با کارمندش و شفاف به آنها ارتباط برقرار مي کند.
8 - پيشنهادهاي چالش برانگيز مي دهند و خودشان هم پشتيباني مي کنندکمتر پيش مي آيد که مديري خومدش پيشنهادهاي چالش برانگيز بدهد، خودش منابع و امکانات لازم را فراهم کند و خودش هم از کارمندانش در اين پروسه حمايت کند. به همين خاطر است که اين يکي از ويژگي ها و عادت هاي مديران خوب به شمار مي آيد.
9 - ريسک هاي حساب شده انجام مي دهندبهترين مديران خوب مي دانند که چه زماني وقت ريسک کردن است و براساس شرايط بهترين تصميم را مي گيرند. آنها توانايي کارمند، ميزان منابع مالي و شرايط پيرامون را به خوبي مي شناسند و براساس اين پارامترها حساب شده ريسک مي کنند.
10 - ميان کار ور زندگي شان تعادل برقرار مي کنندمدير خوب کارش را خوب بلد است، زود سر کار مي آيد و دير هم ميرود، وقت زيادي براي کارش مي گذارد و انرژي فراواني را صرف مي کند، اما نکته مهم اين است که با وجود همه اينها، او خوب مي داند چگونه ميان زندگي شخصي و کاري اش تعادل و بالانس برقرار کند.





منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
7 نکته براي مديريت يک تيم موفقيک روز فروشنده موفقفقط مديران بخوانند !چگونه با مديران عجيب کنار بياييم؟
http://www.CheKhabar.ir/News/23760/10 عادت مديران موفق چيست؟
بستن   چاپ