8 اشتباه مديران تازه کار
شنبه 18 ارديبهشت 1395 - 11:46:39 PM
چه خبر - بسياري از مديران تازه کار خيلي زود جوگير موقعيتي مي شوند که به دست آورنده اند، آن هم در حاليکه آموزش هاي لازم براي پست تازه شان را نديده اند و راه زيادي تا يک مدير خوب شدن در پيش دارند.چنين وضعيتي همه شرايط لازم براي اشتباه کردن مديران را دارد و مديران تازه به صندلي نشسته خيلي ساده مرتکب اشتباهاتي مي شوند که خيلي ساده تر از آن مي توانستند از آنها پيشگيري کنند.
در گزارش پيش رو از اشتباه هايي براي شما صحبت مي کنيم که تازه واردهاي دنياي مديريت به آنها دست مي زنند و مشکلاتي را هم براي خودشان و هم براي سازمان متبوعشان به وجود مي آورند.پس اگر به تازگي مديريت مجموعه اي را به دست گرفته ايد، خواندن اين گزارش را از دست ندهيد.
اشتباه اول: مي خواهند بهترين دوست همه باشنداگرچه ايجاد ارتباط مستقيم و صميمانه با اعضاي تيم براي يک مدير يک وظيفه مهم به شمار مي آيد، اما شما بايد اول از همه به فکر ايجاد يک "تيم منسجم" باشيد.همچين بايد مشخص کنيد که به طور کاملا مستقيم به همه کارهاي کارمند کاري نداريد، اما نظارتتان هميشگي است. کشيدن خطوط خيلي پررنگ و زيادي از بالا نگاه کردن به کارمند بهره وري را کاهش مي دهد.
اشتباه دوم: کارمند را غول چراغ جادو مي بينندکارها با جمل و جادو راه نمي افتد چون شما و کارمندانتان مدير و کارمند هستيد و نه جادوگر و شعبده باز. اين راه هم خوب مي دانيد. پس به جاي دستور دادن بايد الهام بخش براي کارمندان خود باشيد تا آنها هم با شما و براي شما کار کنند.يک مدير به طور خودکار احترام بدست نمي آورد، بايد تلاش کند، وقت بگذارد و آن را بدست آورد.
اشتباه سوم: قول هايي مي دهند که توان عمل کردنشان را ندارنداشتياق شما براي رفع و رجوع اشتباهاتي که کارمندانتان به هر دليل مرتکب شدند، قابل درک است اما حواستان باشد که مديران تازه کار معمولا حرف هايي مي زنند يا قول هايي مي دهند که توان عمل کردن به آنها را ندارند و به اين ترتيب پيش کارمندانشان بي اعتبار مي شوند.در چنين وضعيتي رعايت جانب احتياط بر ريسک و خطر کردن اولويت دارد.
اشتباه چهارم: دنبال تغيير همه چيز هستنديکي از بزرگترين اشتباهات مديران تازه کار اين است که در ماه هاي اوليه کار به دنبال تغيير همه افراد و همه عناصر در سازمان خود هستند. هر کاري يک راهي دارد و به دليلي انجام مي شود.پس تا دليل منطفي براي تغيير نيافته ايد، دست به اين کار نزنيد.
اشتباه پنجم: خود را معصوم و بي گناه نشان مي دهندخود را بالا نشان دادن از شما يک سوپرمن نمي سازد. تازه مديراني که نقاط ضعفشان را پنهان مي کنند يا خود را همه چيز دان نشان مي دهند، ترمز پيشرفت خود را مي کشند و خطر به خطر افتادن سلامت کسب و کارشان را به جان مي خرند.
اشتباه ششم: در جزئيات غرق مي شوندنقش شما به عنوان يک مدير درک و تمرکز بر روي يک تصوير بزرگ است. تلاش براي مديريت مستقيم همه پروژه هاي خرد شما را تبديل به مانعي براي پيشرفت آن پروژه ها مي کند.کارها را به اعضاي تيمتان بسپاريد و به آنها اعتماد کنيد چون وظيفه شما به عنوان يک مدير نظارت بر کار آنهاست نه دخالت در کارشان.
اشتباه هفتم: از رويارويي با کارمند اجتناب مي کنندهيچ مدير کار درستي کارمندش را به باد انتقاد و سرزنش نمي گيرد. از طرفي شما به عنوان يک مدير تحمل عملکرد بد يا نافرماني کارمندتان را هم نخواهيد داشت.سرتان را مثل کبک زير برف نکنيد و در مواقع لازم تشري به کارمند بزنيد. نه هميشه در حال انتقاد باشيد و نه کلا بيخيال ماجرا شويد. حد وسط را رعايت کنيد.
اشتباه هشتم: در راهنمايي و پشتيباني شکست مي خورندمديران هم نياز به مديريت دارند، به ويژه اگر به تازگي وارد حوزه کاري خود شده باشند. هيچگاه تلاش نکنيد که همه راهنمايي ها و پشتيباني ها را به تنهايي انجام دهيد، چون شکست مي خوريد.شما نيازمند مشورت با ديگران و کاربلدتر از خودتان هستيد، پس يک دندگي را کنار بگذاريد و افراد کارشناس را به حوزه کاري خود راه دهيد.





منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
چند اشتباه مهمي که افراد جوياي کار انجام مي دهند کدامند !؟8 طرز فکر بسيار اشتباه والدين!10 اشتباه در آداب معاشرت که شما را بي کلاس مي کند10 عادت مديران موفق چيست؟شاخصه هاى مديران مردد و پيامد هاى آن؟
http://www.CheKhabar.ir/News/23759/8 اشتباه مديران تازه کار
بستن   چاپ