7 اشتباه که منجر به مشکلات مالي مي شود
شنبه 14 شهريور 1394 - 12:43:38 PM
اشتباهاتي که به صورت کلي باعث بروز مشکلات مالي ميشوند و معمولا رايج هم هستند 7 مورد را تشکيل مي دهند. در هر کاري ممکن است به دليل حجم زياد يا عدم تجربه ي کافي اشتباهاتي رخ دهد و باعث بروز مشکل در انجام وظيفه کارمندان يا کارفرمايان بشود. کسب و کارهاي مختلف نياز به برنامه ريزي اداري و برنامه ريزي مالي دارند بدون برنامه مطمئنا اشتباهات کاري بيشتر ميشود.
برنامه ريزي مالي در هر کسب و کاري نياز اساسي است و اين برنامه ريزي بايد توسط مديريت دائما مورد بررسي قرار گرفته و مطابق با ميزان درآمد زايي که هر ماه وجود دارد در صورت نياز مورد تجديد نظر قرار بگيرد.از آنجا که برنامه ريزي مالي چه در زندگي و چه در کار از اهميت بالايي برخوردار است بنابراين عدم وجود آن باعث بروز مشکل خواهد شد. امور مالي و مديريت بودجه شما در تجارت تان بيش از هر چيزي باعث بقا طولاني مدت و عدم شکست کاري ميشود. اشتباهاتي که به صورت کلي باعث بروز مشکلات مالي ميشوند و معمولا رايج هم هستند 7 مورد را تشکيل ميدهند.
1 - عدم حفظ و نگه داري هر آنچه که از دريافت و پرداخت هاي روزانه در کار داريد
سوابق مالي بايد ماهيانه جمع آوري شده و مرتب يادداشت شوند در طول روز هر آنه را که هزينه ميکنيد وجه نقد يا اگر سرمايه گذاري هاي کوچ مثل خريد سهام و اوراق و ... را انجام مي دهيد نبايد ناديده بگيريد تمام اينها بايد به عنوان حساب دخل و خرج ذخيره شوند تا در پايان ماه بهتر بتوانيد براي برنامه ريزي مالي تان اقدام کنيد.
2 - پيش بيني هاي مالي را فراموش نکنيد
اگر از ابتدا بودجه بندي و برنامه ريزي صحيحي داشته باشيد ميتوانيد پيش بيني هزينه هاي هر ماه را از قبل داشته باشيد. آگاهي شما از بازار و روند آن مهمترين دانش شما است که بايد اين توانايي را داشته باشيد تا بتوانيد هزينه هاي تان را جلوتر تخمين بزنيد.
3 - شرکت خود را به حسابداران حرفه اي مجهز کنيد يا از حسابرس هايي که تجربه ي بالاتري دارند در هر ماه براي نظم مالي و امور مربوط به آن استفاده کنيد
بررسي هاي اخيري که شرکت آماري Zogby انجام داده است نشان ميدهد که شرکت هاي بزرگ حدوداً 65 درصد از امور مالي خود را در نهايت به دست ارزيابي يک حسابرس ميسپارند.
4 - کارمندان را فراموش نکنيد
از دست دادن نيروي انساني يعني از دست دادن سرمايه شده به همان ميزان که براي کار خود ارزش قائل هستيد براي کارمندان تان که ستون هاي کاري شما هستند و کار به دست آنها انجام ميگيرد توجه لازم را داشته باشيد.
5 - براي پرداخت ماليات دقت کنيد که هر سال يک پوشه جداگانه را به ماليات اختصاص دهيد و آن را سر موعد پرداخت کنيد
چون عدم پرداخت ماليات به ضرر شما خواهد بود و باعث هدر دادن هزينه هاي شما در غالب جريمه و... خواهد شد حساب هاي مالي را از حساب پرداخت ماليات جدا کنيد تا بودجه اي که براي آن در نظر گرفتيد در جاي ديگري استفاده نشود.
6 - ساختار مالي و اداري يک شرکت است که به موفقيت يا عدم موفقيت آن کمک ميکند
ساختار اداري بايد داراي خلاقيت و ساختار مالي بايد داراي دقت فراوان باشد.
7 - حساب هاي شخصي تان را از حساب هاي کاري جدا کنيد
اين مهمترين نکته اي است که هر کارفرما بايد آن را رعايت کند حساب هاي مالي شخصي نبايد با حساب هاي مالي اداري مخلوط شوند چون اين باعث بروز مشکل خواهد شد اگر کمبود بودجه داشتيد بايد آن را به گونه ي ديگري تامين کنيد نه با استفاده از حساب شخصي تان چون استفاده از حساب شخصي باعث بر هم زدن برنامه ريزي مالي در زندگي شخصي تان خواهد شد بنابراين دقت کنيد که هرگز اين دو حساب را ترکيب نکنيد.



www,
منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
معضلي به نام اعتياد به خريد (در خريد افراط کردن)راه کارهايي براي حل مشکلات اقتصادي خانوادهچگونه با همسر خود راجع به مسائل مالي صحبت کنيد؟راههاي کنار آمدن با استرس‌هاي مالي و اقتصاديچگونه براي سال جديد برنامه ريزي کنيم؟
http://www.CheKhabar.ir/News/2314/7 اشتباه که منجر به مشکلات مالي مي شود
بستن   چاپ