خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟
دوشنبه 27 اسفند 1397 - 10:19:32 AM
چه خبر - از جواد عزتي تا نرگس آبيار: چهره هاي تاثيرگذار سينما در سالي که گذشت

چند سالي مي‌شود که با رسيدن به روزهاي پاياني سال جريان‌ها و اتفاقات مهم سال، توسط رسانه‌ها بررسي مي‌شود. در يک سال گذشته در عرصه سينما چهره‌هاي تأثيرگذار زيادي چه به لحاظ منفي و چه به لحاظ مثبت حضور داشته‌اند که بعضاً جريان اصلي سينما را نيز هدايت کرده‌اند؛ چهره‌هايي که شايد با آمدن نام سينما، مخاطبان به يکباره به ياد آن‌ها بيفتند؛ افرادي که يا در جايگاه مديريت اتفاقات يک سال گذشته را رقم زده‌اند يا در بدنه سينما جريانات را هدايت کرده‌اند. هرچند به نظر مي‌رسد تعداد اين افراد زياد و هرکسي در جايگاه خود مفيد يا مضر عمل کرده باشد اما در اين گزارش به معرفي پنج چهره تأثيرگذار سينما پرداخته‌ايم.

بيشتر بدانيد : چهره هاي حاشيه ساز سينما و تلويزيون در سال 96/ از ليلا حاتمي تا آزاده نامداري

حسين انتظامي؛ چالش‌هاي سرپرستي با اختيارات رئيس

پيش از اين معاون امور مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود اما از 26 آبان‌ماه در حکمي از سوي سيدعباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سرپرستي سازمان سينمايي را عهده‌دار شد. سازماني که پيش از آن محمدمهدي حيدريان بر مسند رياستش تکيه زده بود.
البته از چند هفته قبل از اين انتصاب، گمانه‌زني‌هاي زيادي درباره کناره‌گيري حيدريان و جايگزيني او، توسط رسانه‌ها مطرح مي‌شد اما صالحي روز 21 آبان‌ماه و در جريان بازديدش از سي و پنجمين جشنواره فيلم کوتاه تهران سرانجام به اين حواشي خاتمه داد و عنوان کرد: «از زمان ابلاغ قانون بازنشستگي، فرصتي 2 ماهه براي انتخاب رئيس جديد داشتيم. در روزهاي نخست ابلاغ از آنجايي که مهندس حيدريان بازنشستگي پيش از موعد داشتند، گفتگوهايي درباره امکان بازگشت ايشان به مديريت مطرح بود و پيگيري‌هاي حقوقي لازم هم انجام شد، منتهي از زماني که مشخص شد چنين امکاني وجود ندارد و مسجل شد که بايد در اين زمينه تغيير مديريت داشته باشيم، گزينه‌هاي مختلفي هم از داخل صنف سينما و هم از ساير حوزه‌هاي فرهنگي مطرح شد.» و به اين ترتيب رياست 20 ماهه حيدريان بر سازمان سينمايي به پايان رسيد.

بيشتر بدانيد : استقبال معاون مطبوعاتي ارشاد از تعطيلي اکثر مجلات همشهري + دلايل

هرچند تاکنون هم «رياست» انتظامي در اين سازمان در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و او همچنان با عنوان رسمي «سرپرست» فعاليت مي‌کند اما وزير ارشاد در حاشيه برپايي دوازدهمين جشنواره «سينما حقيقت» اعلام کرد که انتظامي تمام اختيارات يک رئيس را دارد.

حسين انتظامي
حسين انتظامي

انتظامي از همان ابتدا با شعار «شفافيت در سينما» وارد ميدان شد؛ موضوعي که گام‌هاي اوليه آن را حيدريان با اعلام ليست بودجه تخصيص يافته به زيرمجموعه‌هاي سينمايي شامل پرداختي‌هاي سازمان طي سال‌هاي 1387 تا 1396 به مؤسسه سينماشهر، انجمن سينماي جوانان ايران، مدرسه ملي سينما و خانه سينما و… برداشته بود اما انتظامي روز 18 آذرماه در حاشيه بازديد سرزده از دوازدهمين جشنواره بين‌المللي «سينماحقيقت» عنوان کرد: «شفافيت حتماً شئون و شاخص‌هاي متعددي دارد که يکي از آن‌ها انتشار مسائل مالي است. بخش ديگر همين اين است که سازوکار و ضوابط رسيدن به اين ارقام اعلام شود. در شفافيت ابتدا بايد ضوابط اعلام شود به صورتي که اگر کسي بخواهد از مديري سوالي بپرسد، مدير براي پاسخ به جايي ارجاع دهد که براي همان فرد پرسش‌گر دسترسي به آن مقدور بوده باشد. تمام مؤسسه‌هاي زيرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال حاضر موظف شده‌اند گزارش حسابرسي خود را در مجمع‌هاي عمومي، منتشر کنند. همه شوراهاي تصميم‌گيري بايد به‌صورت رسمي معرفي شوند و مصوبات آن‌ها به صورت کامل رسانه‌اي شود. اين شئون شفافيت است که بايد به‌صورت جدي دنبال شود و سازمان سينمايي هم در همين راستا به‌عنوان يکي از زيرمجموعه‌هاي ارشاد عمل خواهد کرد.»
وعده‌هاي انتظامي در حوزه شفافيت خيلي زود عملي شد به طوري که با روي کار آمدن وي، در ماه‌هاي اخير شاهد انتشار ريز عملکردهاي مالي مؤسسه‌هاي تابعه سازمان سينمايي بوده‌ايم که از آن جمله مي‌توان به انتشار عملکرد مالي گروه «هنر و تجربه»، انجمن سينماي جوانان ايران، مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي، سي و ششمين جشنواره فيلم فجر، سي و ششمين جشنواره جهاني فيلم فجر، مؤسسه رسانه‌هاي تصويري و… اشاره کرد.
انتظامي در کنار سياست شفافيت در چند وقت اخير رويکرد ديگري هم در پيش گرفت که چابک‌سازي و طبيعتاً کوچک‌سازي سازمان سينمايي بود؛ نخستين جرقه اين رويکرد با ابلاغ دستور ادغام مؤسسه رسانه‌هاي تصويري در يک يا دو سازمان ديگر زده شد. سرپرست سازمان سينمايي در حکمش به مهدي يزداني مديرعامل مؤسسه رسانه‌هاي تصويري عنوان کرد: «با توجه به تجربيات ارزنده مهدي يزداني در مديريت فرهنگي و آشنايي با اقتصاد سينما به وي مأموريت داده مي‌شود حداکثر ظرف مدت 6 ماه نسبت به انجام تشريفات قانوني ادغام وظايف مؤسسه رسانه‌هاي تصويري در يک يا دو مؤسسه ديگر وابسته به سازمان اقدام فرمائيد»
پيرو همين دستور شايعه انحلال انجمن سينماي جوانان ايران نيز در برخي محافل و رسانه‌ها مطرح شد که به تازگي سيدصادق موسوي مديرعامل اين انجمن طي گفتگويي با خبرگزاري مهر صراحتاً آن را تکذيب و اعلام کرد: «بحثي در مورد ادغام و يا انحلال اين انجمن وجود ندارد و موضوع ادغام بيشتر در مورد ساير مؤسسات سازمان سينمايي است.»
هرچند ادغام موسسه‌هايي که به طور موازي در مجموعه سازمان سينمايي در حال فعاليت هستند، مي‌تواند امري پسنديده باشد اما اين مهم زماني محقق مي‌شود که آسيبي به فعاليت‌هاي جدي آنها وارد نشود و اين مهم با برنامه‌ريزي انجام شود؛ امري که باعث نگراني به حق عده‌اي شده است. حسين انتظامي سال 97 را در حالي به پايان مي‌رساند که با دو چالش محوري «شفافيت» و «چابک‌سازي» مواجه است؛ بايد ديد سرانجام پيگيري سياست‌هاي آقاي «سرپرست» در سال آينده با چه سرانجامي مواجه مي‌شود.

جواد عزتي؛ هم حرفه هم گيشه

رضا عطاران و جواد عزتيمي‌توانند ترکيب فريبنده و در عين حال جذابي براي مخاطبان سينمايي باشند؛ بازيگراني که در اين سال‌ها توانسته‌اند جاني تازه به گيشه سينماها ببخشند و آثارشان جزو پرفروش‌ها باشد. تيرماه امسال بود که کمدي «هزارپا» به کارگرداني ابوالحسن داوودي و با همين ترکيب بازيگران روي پرده سينماها رفت و بعد از اکران تقريباً طولاني مدتش توانست فروشي بالغ بر 40 ميليارد تومان را تجربه کند و علاوه بر اين يک رکورد را در تاريخ سينماي ايران به ثبت برساند.

بيشتر بدانيد : پرفروش ترين فيلم سينماي ايران با بازي جواد عزتي و رضا عطاران

هر چند در اين مدت نقدهاي بسياري بر اين فيلم که به روايت اتفاقات دهه 60 مي‌پردازد، وارد شد اما نبايد فراموش کرد که چهره برتر اين فيلم جواد عزتي بود که در چند سال اخير چه در قالب نقش‌هاي جدي و چه در قالب نقش‌هاي طنز خوش درخشيده و توانسته تواناهايي خود را به رخ بکشد.
شايد بشود شگفت آورترين حضور او در آثار جدي را نقش آفريني در فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز» ساخته محمدحسين مهدويان دانست که اتفاقاً در جريان برگزاري سي و پنجمين جشنواره فيلم فجر تحسين بسياري را برانگيخت و بسياري از منتقدان و خبرنگاران در نشست پرسش و پاسخ اين فيلم در سالن رسانه‌ها، از جسارت کارگردان در انتخاب او مي‌گفتند و اينکه اين فيلم، نقطه آغازي براي ايفاي نقش‌هاي جدي براي جواد عزتي محسوب مي‌شد.

بيشتر بدانيد : بهنوش طباطبايي و جواد عزتي در پشت صحنه ماجراي نيمروز 2 + فيلم

بيشتر بدانيد : نگاهي به فيلم «ماجراي نيمروز: رد خون»

جواد عزتي در سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر نيز 2 فيلم به نام «جان‌دار» به کارگرداني مشترک پدرام پوراميري و حسين اميري دوماري و فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز؛ رد خون» به کارگرداني محمدحسين مهدويان را داشت و در هر 2 حضوري موفق را تجربه کرد به طوري که براي «ماجراي نيمروز؛ رد خون» نامزد دريافت جايزه بهترين نقش مکمل شد و بسياري بر اين باور بودند که او شايسته دريافت اين جايزه هم بود اما در نهايت اين سيمرغ بر شانه‌هاي علي نصيريان براي بازي در فيلم سينمايي «مسخره باز» ساخته همايون غني‌زاده نشست.

جواد عزتي
جواد عزتي

البته در همان زمان اعلام نامزدهاي جشنواره فيلم فجر محمود رضوي تهيه‌کننده «ماجراي نيمروز؛ رد خون» در توييترش اعلام کرد: «در تيتراژ و فرم‌هاي شرکت در جشنواره فجر آقايان جواد عزتي و هادي حجازي‌فر را به عنوان نقش اول مرد فيلم «ماجراي نيمروز؛ رد خون» اعلام کرده بوديم که امشب در کمال تعجب نام آقاي عزتي به عنوان نامزد نقش مکمل مرد توسط جشنواره اعلام شد» اما اين واکنش بدون پاسخ از سوي دبيرخانه جشنواره فيلم فجر باقي ماند.
جواد عزتي در سال 97 درخشش در دو حوزه را به‌صورت همزمان تجربه کرد؛ هم در گيشه توانست به‌عنوان يک «سوپراستار» خود را متضمن فروش نشان دهد و هم در حرفه بازيگري توانمندي‌هاي خود براي ايفاي نقش‌هاي جدي و پيچيده را به رخ کشيد.
عزتي سال 98 را هم با اکران نوروزي «چهار انگشت» به کارگرداني حامد محمدي آغاز کرده و فيلم‌هاي شاخصي چون «ماجراي نيمروز؛ رد خون» را هم در نوبت اکران دارد.

بيشتر بدانيد : بيوگرافي و عکس هاي جواد عزتي؛ پولسازترين بازيگر سال

نرگس آبيار؛ ماهي که کامل شد

نمي‌توان چهره‌هاي سينماي ايران در سال گذشته را فهرست کرد و نامنرگس آبيار را از قلم انداخت؛ کارگردان زن جواني که ساخت 4 فيلم سينمايي را در کارنامه دارد و براي اولين بار حضور جدي و نامش را در سينما با ساخت فيلم سينمايي «شيار 143» و در جريان سي و دومين جشنواره فيلم فجر بر سر زبان‌ها انداخت؛ هرچند پيش‌تر با «اشيا از آنچه در آينه مي‌بينيد به شما نزديکترند» وارد سينما شده بود.

بيشتر بدانيد : شيار 143 برنده بهترين فيلم در جشنواره سيدني شد

نرگس آبيار امسال با فيلم «شبي که ماه کامل شد» پا به سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر گذاشت و ثابت کرد که در عرصه کارگرداني مي‌تواند جهشي جدي داشته باشد.

نرگس آبيار
نرگس آبيار

«شبي که ماه کامل شد» بي‌ترديد يکي از سخت‌ترين آثار سينمايي به لحاظ ساخت بوده است؛ مطلبي که بسياري از منتقدان روي آن صحه گذاشتند اما اين کارگردان با در نظرگيري همين موضوع شجاعانه پا به لوکيشن‌هاي پرخطر اين فيلم همچون پاکستان گذاشت و رفت تا داستان زندگي عبدالحميد ريگي تروريست منطقه سيستان و بلوچستان را به نمايش بگذارد که البته اين تلاش‌ها بي نتيجه نماند.

بيشتر بدانيد : استقبال از فيلم «شبي که ماه کامل شد» در جشنواره فجر 97 + عکس

پس از نمايش اين فيلم در جشنواره فيلم فجر محمدحسين قاسمي تهيه‌کننده «شبي که ماه کامل شد» ضمن بيان اين مطلب که فيلمنامه اين اثر را به چند نهاد داده اما کسي حاضر به سرمايه‌گذاري نشده است، عنوان کرد: «بسياري بر سر موضوع نقش کم‌رنگ امنيتي‌ها با ما مشکل داشتند و سنگ‌اندازي‌هايي هم کردند» موضوعي که به نظر مي‌رسد باعث شد بسياري از اينکه در اين فيلم مشارکت نداشتند، اظهار حسرت کنند که صريح‌ترين اين واکنش‌ها مربوط به حبيب ايل‌بيگي قائم مقام بنياد سينمايي فارابي است.

بيشتر بدانيد : گزارش اختتاميه سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر + عکس

نرگس آبيار حالا با «شيار 143»، «نفس» و «شبي که ماه کامل شد» جايگاه خود را به‌عنوان يکي از زنان بلندپرواز سينماي ايران تثبيت کرده است و کم نيستند مخاطباني که از همين امروز چشم به راه تجربه‌هاي بعدي او نشسته‌اند.
ايل بيگي همزمان با بازخورد مثبت اکران «شبي که ماه کامل شد» متني درباره آن در صفحه شخصي خود نوشت و از اينکه بنياد فارابي نتوانسته در ساخت اين فيلم مشارکت داشته باشد اظهار حسرت کرد. در متني که ايل‌بيگي در صفحه شخصي خود در اينستاگرام نوشته، آمده است: «درود فراوان بر اين زوج سينمايي. سرکار خانم نرگس آبيار و آقاي محمدحسين قاسمي براي ساخت فيلم عالي «شبي که ماه کامل شد» سال گذشته که فيلمنامه را خواندم کمتر تصور مي‌کردم اين فيلمنامه بتواند يک اتفاق فوق‌العاده شود. جلسات متعدد با تهيه‌کننده فيلم و ديگر عزيزان متأسفانه منجر به توافق سرمايه گذاري فارابي در اين فيلم نشد. حيف شد که کنارشان نبوديم اما خوشحاليم که اين فيلم ساخته شد و مي‌درخشد.»
نرگس آبيار با اين فيلم در جشنواره فيلم فجر توانست 6 سيمرغ بهترين کارگرداني، بهترين فيلم، بهترين بازيگر نقش اول زن، بهترين بازيگر مکمل زن، بهترين بازيگر نقش اول مرد و بهترين چهره پردازي را شکار کند.

بيشتر بدانيد : رکورددار نامزدي جشنواره فجر 97 : فيلم «شبي که ماه کامل شد»

نرگس آبيار حالا با «شيار 143»، «نفس» و «شبي که ماه کامل شد» جايگاه خود را به‌عنوان يکي از زنان بلندپرواز سينماي ايران تثبيت کرده است و کم نيستند مخاطباني که از همين امروز چشم به راه تجربه‌هاي بعدي او نشسته‌اند.

محمدصادق رنجکشان؛ تاجر در ميدان هنر

کمتر کسي نام محمدصادق رنجکشان را تازماني که رئيس هيأت مديره شرکت خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي «دلتابان» بود، شنيده بود اما او در ماه‌هاي اخير يکي از چهره‌هاي خبرساز و البته پرحاشيه سينما بوده آن هم در حالي که پيش از اين هيچ سابقه سينمايي نداشته است؛ مردي که با سرمايه‌گذاري کلان در چند پروژه سينمايي در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت و در مقابل انتقادات و طرح شبهات درباره منابع مالي خود، اينگونه به صراحت موضع گرفت: «افرادي که به من تهمت مي‌زنند بايد ثابت کنند که پول من کثيف است. من ادعا مي‌کنم يکي از تميزترين پول‌ها را در کشور دارم. بعضي اوقات حسادت آدم را کور و کر مي‌کند. اينها افتاده‌هاي صنف هستند و من با شرف 50 سال کاسبي کرده‌ام و از آنها نمي‌ترسم.»
ابهامات درباره رنجکشان زماني قوت گرفت که علاوه‌بر سينما نام او به عنوان سرمايه‌گذار نمايش پرهزينه «بينوايان» به کارگرداني حسين پارسايي با سرمايه 16 ميلياردي هم به ميان آمد.

بيشتر بدانيد : وقتي بينوايان در تهران مايه دار مي شوند!

رنجکشان هرچند اعلام کرده برخي براي ساخت آثارش او را «خونين جگر» کرده‌اند اما در همين يک سال، حضوري فعال و «پرپول» در سينما داشته و توانسته است روي فيلم‌هايي همچون «سرکوب» ساخته رضا گوران، «بي حسي موضعي» ساخته حسين مهکام، «سرخپوست»ساخته نيما جاويدي، «قاتل و وحشي» به کارگرداني حميد نعمت الله، «روسي» به کارگرداني امير ثقفي و «متري شيش و نيم» ساخته سعيد روستايي سرمايه‌گذاري کند که اتفاقاً آخري به گفته خودش به دليل ساخت لوکيشن‌هاي سنگين، جزو پرهزينه‌ترين ها بوده و چيزي حدود 7 ميليارد تومان خرج دربرداشته که 50 درصد از ساخت اين فيلم سينمايي با مشارکت مستقيم وي انجام شده است.

محمدصادق رنجکشان
محمدصادق رنجکشان

رنجکشان خود اعلام کرده است: «من نيامده‌ام سينما را بگيرم و با لفظ «سلطان» مشکل دارم و بعد از حواشي دروغي که عليه من به وجود آوردند، انگيزه‌ام را به کلي از دست دادم» اما او اين روزها سکاندار پرديس تئاتر شهرزاد هم شده است، در حالي که پيش از اين گمانه زني برخي از رسانه‌ها مبني بر اين بود که رنجکشان هم در اين مسير به سرنوشت محمد امامي سرمايه‌گذار «شهرزاد» دچار شود اما او به گفته خودش اين روزها با پول «تميز» به کارش ادامه مي‌دهد.

بيشتر بدانيد : علت دقيق دستگيري محمد امامي تهيه کننده سريال شهرزاد اعلام شد

بيشتر بدانيد : دستگيري محمد امامي تهيه کننده شهرزاد به اتهام فساد مالي!

محمدصادق رنجکشان حالا تبديل به نماينده جرياني نوظهور در عرصه توليدات هنري ايران شده است. جرياني که با برند «بخش خصوصي» سکان توليد در سينما، تئاتر و شبکه نمايش خانگي را در دست گرفته و هنوز درباره سرانجام حضورشان در اين عرصه ابهامات جدي وجود دارد.

محسن اميريوسفي؛ حاشيه‌سازي در متن

تمام جنجال‌هاي او از زماني آغاز شد که فيلم سينمايي «آشغال‌هاي دوست داشتني» را در سال 91 کارگرداني کرد اما بنا به محتوايي که داشت از همان زمان تا همين يک ماه پيش در توقيف ماند اما در نهايت در 24 بهمن ماه رنگ پرده به خود ديد.

بيشتر بدانيد : اکران آشغال هاي دوست داشتني بعد از 6 سال + عکس

محسن اميريوسفي در تمام اين سال‌ها هر کار توانست کرد تا فيلمش را روانه پرده سينماها کند. آخرين واکنش‌هاي او هم مربوط به جشنواره فيلم فجر امسال بود که با حضور در نشست خبري اين جشنواره نسبت به اينکه هيأت انتخاب فيلم او را نديده‌اند، اعتراض کرد البته ابراهيم داروغه‌زاده دبير اين رويداد و معاون ارزشيابي و نظارت سازمان سينمايي در همان نشست اعلام کرد که «فيلم‌هايي که قبل از سال 96 توليد شده‌اند نمي‌توانند در اين جشنواره حضور پيدا کنند اما اين فيلم سال 91 توليد شد و تا سال 96 پروانه نمايش نداشت اما در مديريت ما پروانه گرفت علت نداشتن پروانه هم اين بود که بخش‌هاي کوتاهي درباره حوادث سال هشتاد و هشت بود و به دليل سوءتفاهم نتوانسته بود پروانه نمايش بگيرد اما با گفتگو با کارگردان اين سوءتفاهم‌ها حل شد و پروانه نمايش گرفت»

بيشتر بدانيد : گفت وگو با محسن اميريوسفي کارگردان دو فيلم توقيفي

محسن اميريوسفي اما در همين سال‌هاي اعتراض و پيگيري براي اکران فيلمش، عنوان رئيس شوراي مرکزي کانون کارگردانان و نماينده کانون کارگردانان سينماي ايران در شوراي صنفي نمايش را هم به‌دست آورد تا همزمان با پيگيري حاشيه‌هاي فيلمش، سهمي هم در متن تحولات سينمايي به‌خصوص در حوزه اکران داشته باشد.

محسن اميريوسفي
محسن اميريوسفي

در زمان رياست اميريوسفي بود که همزمان با بالاگرفتن تب و تاب ورود پول‌هاي کثيف به سينما و شبکه نمايش خانگي و بعد از اعتراض تهيه‌کنندگان سينما نسبت به اين موضوع، کانون کارگردانان سينماي ايران در اعتراض به همين مساله بيانيه‌اي صادر کرد که در بخشي از آن آمده بود: «نتيجه مستقيم و مخرب حضور اين منابع مادي بي‌حد و مرز به ارتقاي بي‌منطق و کنترل نشده بودجه‌هاي ساخت فيلم‌ها و به خصوص بودجه ساخت مجموعه‌هاي داستاني در قالب شبکه‌هاي نمايش خانگي منجر شده است و متأسفانه بايد اذعان کنيم که دستمزدهاي نجومي بازيگران اين آثار، بخش اصلي اين ريخت و پاش‌هاي غيرضروري را تشکيل مي‌دهد.»

بيشتر بدانيد : سانسور صحبت هاي جنجالي محسن اميريوسفي در افتتاحيه جشنواره فجر34

موضع‌گيري کانون کارگردانان به رياست اميريوسفي عليه جريان ورود پول‌هاي مشکوک به‌سينما و شبکه نمايش خانگي در حالي صورت گرفت که همزمان کيفيت بهره‌مندي اين کارگردان از حمايت‌هاي مالي زيرمجموعه‌هاي سازمان سينمايي مورد سوال رسانه‌ها قرار گرفت.
اميريوسفي هرگز پاسخ روشني درباره اينکه فيلم توقيفي‌اش به ارزش 550 ميليون تومان توسط مؤسسه رسانه‌هاي تصويري، خريداري شده بود ارائه نکرد؛ مبلغ قابل توجهي که به يک فيلم اکران نشده تعلق گرفت اما کسي که در قامت يک معترض به شرايط اقتصادي فيلمسازي ظاهر مي‌شود، خودش ضمن استفاده از پول‌هاي دولتي به عنوان غرامت باز هم نسبت به اکران نشدن فيلمش موضع مي‌گيرد. سال 97 سال پرفرازونشيبي از اين منظر براي اميريوسفي بود.
محسن اميريوسفي در يکي از نخستين شب‌هاي اکران «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» خود را به‌جهت اتمام سال‌ها پيگيري و انتظارش براي اکران اين فيلم، «خوشبخت‌ترين کارگردان» توصيف کرده بود، بايد ديد حالا و با رفع اين نگراني و دغدغه، او فرصتي براي شفاف‌سازي درباره حمايت‌هاي مالي از آثارش را به‌دست خواهد آورد.


منبع: mehrnews.com

http://www.CheKhabar.ir/News/154550/خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟
بستن   چاپ