سنگين ترين گريم سريال هاي مهران مديري کدام است؟
27 دي 1394 - 10:06:33 ق.ظ
مصاحبه با گريمور "درحاشيه"

طراح گريم مجموعه طنز «در حاشيه» با اعتقاد بر اينکه مجموعه‌هايي در تلويزيون هستند که به لحاظ تيپ‌سازي به زمان موردنظر نمي‌خورند، بيان کرد: فکر مي‌کنم گريمورها توانايي اجراي کار خوب را در هر سطحي دارند و شرايط است که تأثير مي‌گذارد. اگر شرايط مهيا باشد، گريمور کارش را به نحو احسن انجام مي‌دهد. مهم اين است که آن مجموعه چطور از توان آدم‌ها استفاده کند.

مهرداد شکرآبي در گفت‌وگويي درباره‌ي سريال‌ «در حاشيه» دشواري‌هاي ساخت آن و تغييراتي که در سري دوم به وجود آمد، گفت: داستان سري اول و دوم سريال «در حاشيه» در يک راستا بودند، شرايطي پيش آمد که موقعيت داستاني‌شان عوض شد. اما پرسوناژهايي که از قسمت اول به سري دوم آمدند، گريم‌هايشان همان است و تغيير شکل نگرفته است.

وي يادآور شد: گريم‌ها در سري دوم «در حاشيه» آنچنان شاخص نبوده و خيلي مختصر تيپ‌سازي‌هايي براي برخي بازيگران صورت گرفته است. اکثر بازيگران به ويژه در سري دوم در تيپ‌هاي خودشان هستند و فقط اصلاحات کوچکي روي آن‌ها انجام شده است. در واقع «در حاشيه» چون يک کار رئال است، از نظر تيپ‌سازي اقتضاي کار بر اين بوده که عادي و معمولي باشد و به جز برخي چهره‌ها مثل کاراکتر «اژدر» که نيما فلاح آن را ايفا مي‌کند، گريم خاصي نداشتيم.

شکرآبي به همکاري‌اش با مهران مديري که به سال 85 و 86 و ساخت «باغ مظفر» برمي‌گردد، اشاره کرد و گفت: پس از اين سال‌ها همکاري و تعامل خوبي با مهران مديري داشتيم و خواسته‌هاي همديگر را درک کرديم، از اين بابت نيز مشکلي نداريم و بيشتر نظراتشان اکثر مواقع درست است.

وي که در مجموعه «باغ مظفر»، «گنج مظفر»، «مرد هزار چهره» و «شوخي کردم» مهران مديري همکاري داشته است سنگين‌ترين مجموعه را به لحاظ گريم «شوخي کردم» عنوان کرد و گفت: به جهت اينکه تيپ‌سازي‌هاي مختلفي داشت و بالاي 100 شخصيت را تيپ‌سازي کرديم از نظر سنگيني سنگين‌ترين کار «شوخي کردم» بود. اما از نظر گريم «قهوه تلخ» بالاترين حجم گريم را داشت و اکثر بازيگران در آن به اقتضاي زمان تيپ‌سازي داشتند و چون آيتم‌ها به‌روز مي‌آمدند و همان لحظه تست گريم مي‌زديم و هم گريم را اجرا مي‌کرديم و بازيگر جلوي دوربين مي‌رفت شرايط حجم کار از همه جهات بالا بود.

شکرآبي در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود درباره گريم بازيگران در مجموعه‌هاي مختلف تلويزيون بيان کرد: نمي‌توان درباره گريم فلان شخصيت در يک کار قضاوت کرد، چون در شرايط کاري آن مجموعه نبوديم؛ منتها به قول دوستي در کارها زيرنويس نمي‌شود که در چه شرايطي ساخته شده‌اند. هيچکس از شرايط خبر ندارد و فقط نتيجه آن ديده مي‌شود. حال ممکن است اين استدلال تا حدي قابل قبول نباشد منتها خيلي تأثير دارد. اينکه کارگردان چه کسي باشد، قصه چه باشد و شرايطي که به طراح گريم تحميل مي‌شود، چگونه باشد بر آزادي عمل گريمور تاثير مي‌گذارد.




منبع : isna.ir


http://www.CheKhabar.ir/News/15128/سنگين ترين گريم سريال هاي مهران مديري کدام است؟
بستن   چاپ