کشفي که عمر انسان را به 150 سال مي رساند!!
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 9:56:15 AM
چه خبر - تکنيک جديد ضد پيري که عمر انسان را به 150 سال افزايش مي‌دهد

دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه نيو ساوت ولز (New South Wales) به سرپرستي پروفسور ديويد سينکلر (David Sinclair)، از اساتيد دانشگاه هاروارد، موفق شدند روش ضد پيري جديدي را ايجاد کنند که توسط آن انسان‌ها مي‌توانند تا 150 سال زندگي و اندامشان را احيا کنند. آن‌ها درحال ‌توسعه يک فرايند جديد هستند که شامل برنامه‌ريزي مجدد سلول مي‌شود.
پروفسور سينکلر در رابطه با اين تکنيک جديد يادآور شد که اين تکنيک علاوه بر اينکه به انسان‌ها اجازه احياء اندام‌هايشان را مي‌دهد، به افراد معلول جسمي کمک مي‌کند تا بتواند حرکت طبيعي خود را به دست آورند.

قابل‌توجه است که اين گروه تحقيقاتي در حال برنامه‌ريزي براي آزمايش‌هاي انساني هستند که در حدود دو سال در نظر گرفته‌شده است. درصورتي‌که همه برنامه‌ها و نتايج خوب پيش روند، بازسازي اندام‌ها مي‌تواند تا سال 2020 انجام شود.
در آزمايش‌هايي که اين گروه پژوهشي انجام دادند، پس‌ازاينکه يک قرص مشتق شده ويتامين B به موش‌ها داده شد، محققان دريافتند که طول عمر موش‌ها 10 درصد افزايش پيداکرده است. علاوه بر اين، در گزارش‌ها ذکرشده که اين قرص‌ها ريزش مو را کاهش مي‌دهند.
پروفسور سينکلر اضافه کرد که اميدوار است تا پنج سال آينده اين قرص‌ها وارد بازار جهاني شود و هزينه خريد آن نيز بيش از يک فنجان قهوه نباشد. اما يکي از اساتيد بخش ژنتيک دانشکده پزشکي هاروارد هشدار داد که مردم نبايد اين روش فرايند ضد پيري را امتحان کنند تا زماني که در صحت و اثر آن اطمينان کامل به دست آيد.

دانشمندان اين گروه تحقيقاتي روي مولکول، نيکوتين‌آميد آدنين دي‌نوکلئوتيد (nicotinamide adenine dinucleotide) کار مي‌کنند که نقش مهمي در توليد انرژي در بدن انسان دارد و براي درمان بيماري پارکينسون مورداستفاده قرار مي‌گيرد اما در حال حاضر خواص ضد پيري آن مورد آزمايش قرارگرفته است.
بر اساس اظهارات سرپرست اين گروه تحقيقاتي، او از اين مولکول استفاده کرده و سن خود را تا 24 سال کاهش داده است و پدرش که 79 ساله است نيز از زماني (يک و نيم سال پيش) که اين مولکول را استفاده کرده، براي ورزش‌هاي هيجان‌انگيز، ماجراجويي و طبيعت‌گردي آمادگي کامل دارد و به آن‌ها مي‌پردازد. علاوه بر آن پروفسور سينکلر اين روش را براي همسر برادر خود که در دهه 40 سالگي به يائسگي رسيده بود، انجام داد پس از انجام اين روش متوجه باردارشدن همسر برادرش شد.

لازم به توضيح است که در رابطه با طول عمر و روش‌هايي که به افزايش آن کمک کند، تحقيقات و پژوهش‌هاي بسياري انجام‌شده است. قابل‌توجه است که به باور گروهي از محققان فرانسوي، در شرايطي که هر نسل از انسان‌ها در قرون اخير به نسبت نسل پيشين خود از طول عمر بيشتري برخوردار بودند، انسان در آستانه رسيدن به حد نهايي طول عمر خود بوده و امکان زندگي بيشتر از اين مدت‌زمان وجود ندارد. در اين بازنگري اطلاعات، محققان به اطلاعات تاريخي توجه ويژه‌اي کرده و پارامترهايي ازجمله ژنتيک و محيط‌زيست را مدنظر قراردادند. برخلاف نظريات پژوهشگران فرانسوي، محققان دانشگاه مک گيل کانادا معتقد هستند که ازنظر علمي محدوديتي براي طول عمر و ميزان زندگي انسان وجود ندارد.
تيمي از پژوهشگران دانشگاه اکستر ديوون (University Of Exeter Devon) در بريتانيا در مطالعات جديد خود موفق به کشف ژن‌هايي شده‌اند که با طول زندگي والدين افراد در ارتباط بوده و دانشمندان اميدوارند به‌وسيله دست‌کاري اين ژن‌ها بتوانند به افزايش طول عمر انسان کمک کنند.
مطالعات جديد پژوهشگران دانشگاه بوستون در ايالات‌متحده آمريکا نشان‌دهنده وجود يک گروه عمومي از ژن‌ها است که مسئول طول عمر تا سنين 80 و 90 سالگي بوده و گروهي از مؤلفه‌هاي ژنتيکي نادر نيز در برخي افراد منجر به طول عمر بالاي صدسال مي‌شود.
گروهي از پژوهشگران در تحقيقات خود دريافتند که شيوه زندگي بر مبناي سلامتي دليل کافي براي رسيدن به طول عمر بالا محسوب نشده و به نظر مي‌رسد ژني در اين رابطه در بدن وجود دارد که به انسان کمک مي‌کند تا بيشتر عمر کند. بدن افرادي که صدساله يا بيشتر بوده و زياد عمر مي‌کنند به زياد کردن و يا ترويج ژن مخصوص طول عمر مي‌پردازد.
علاوه بر آن محققان دانشگاه کپنهاگ در پژوهش‌هاي خود به اين نتيجه رسيدند که مردان باهوش شانس بيشتري براي داشتن عمر طولاني‌تر خواهند داشت چراکه معمولاً اين افراد از عملکرد فيزيکي بهتري در دوران کهن‌سالي برخوردار هستند.
در مطالعات ديگري نيز دانشمندان دانشگاه استکهلم سوئد دريافتند که داشتن مغز بزرگ‌تر، موجودات را قادر به بقا در طبيعت کرده و هر چه ابعاد مغز، بزرگ‌تر باشد احتمال ادامه حيات و عمر بيشتر، افزايش پيدا خواهد کرد.

منبع: sinapress.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/140516/کشفي که عمر انسان را به 150 سال مي رساند!!