تبليغ کالاهاي داخلي در صدا و سيما رايگان شد
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 5:20:08 PM
چه خبر - رييس رسانه ملي: تبليغ رايگان کالاهاي ايراني در شبکه‌هاي صداوسيما

عبدالعلي علي عسکري رييس رسانه ملي در کميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينکه حمايت از کالا، حمايت از بسياري از فرآيندهاي ملي اعم از کلان و خرد است، گفت: بر اين مبنا براي اينکه بخواهيم به حداکثر سازي توليدات و حداقل سازي واردات دست‌ يابيم بايد بسياري از چرخه‌هاي اقتصادي کشور اصلاح شوند.
وي حمايت رسانه ملي از کالاي ايراني را به سه عرصه مسئولان، مردم و توليدکنندگان تقسيم و بيان کرد: هر کدام از اين عرصه ها در توليد کالاي ايراني نقش دارند و رسانه ملي موظف است هم از مسئولان بخواهد که زمينه هاي کسب و کار را فراهم کنند، هم کالاهاي توليد داخل را تبليغ کند و هم توليد کنندگان را توجيه کند که اين امر فرآيندي تدريجي است و رسيدن به آن، زمان‌بر است.
علي عسکري با اشاره به تلاش دشمن براي القاي يأس و نااميدي در جامعه گفت: رسانه ملي به طور مداوم با نظرسنجي‌هاي متعدد، افکار عمومي را رصد مي کند و مي‌کوشد با برنامه‌هاي اميد آفرين اين سياست دشمن را بي‌اثر ‌کند. اعتماد و اميد به آينده، سرمايه اجتماعي است که صداو سيما مي‌کوشد با سنجش افکار عمومي و برنامه‌سازي بر مبناي اميد آفريني، آن را بالا ببرد.
وي توليد و تقويت برنامه‌هاي شاخص را در شبکه‌هاي تلويزيوني و راديويي، يکي از راه‌هاي اثربخشي بر افکار عمومي دانست و از تلاش سازمان براي حفظ اين برنامه‌ها خبر داد.
رييس صداوسيما با بيان اينکه اگر رسانه اي داراي برنامه شاخص نباشد در اين هياهوي رسانه اي دوام نمي‌آورد، عنوان کرد: سازمان صداوسيما بر مبناي شعار سال در برنامه‌هاي شاخص خود به طور مستقيم و غير مستقيم به حمايت از کالاي ايراني پرداخته‌است.
وي از تبليغ رايگان کالاهاي ايراني در شبکه‌هاي صداوسيما خبر داد و راه‌اندازي شبکه‌ ايران کالا را ابتکاري ديگر در زمينه حمايت از کالاي ايراني خواند.
علي عسکري اظهار کرد: در برنامه‌هاي شبکه ايران کالا، با معرفي کارشناسان حوزه توليد، توليدکنندگان ، فنآوري هاي توليد، کالاها و رقباي آنها، صنايع کوچک و متوسط را هويت بخشي مي‌کنيم.
وي از اثر تبليغات رسانه ملي بر عملکرد و سودآوري کارخانه‌هاي کوچک و متوسط در کشور سخن گفت و افزود: ما در شبکه ايران کالا با تبليغ رايگان، اين صنايع را تقويت مي‌کنيم چرا که مي‌دانيم حمايت از اين صنايع برکات زيادي براي کشور دارد.
علي عسکري همچنين از اهميت بالابردن جذابيت برنامه‌هاي شبکه ايران کالا ياد و تأکيد کرد: بايد با طراحي برنامه‌هاي جذاب مانند مسابقه و رتبه‌بندي کالاها بر مخاطبان اين شبکه افزود.
وي بر لزوم همگرايي بخش اجرايي با رسانه ملي تاکيد کرد و گفت: تنها با هماهنگي بخش اجرايي و رسانه‌ها و به‌ويژه رسانه ملي است که مي‌توان در برنامه‌هاي کلان کشور به موفقيت رسيد و ما هم اکنون به اين هماهنگي بسيار اميد داريم.
همگرايي بيشتر رسانه ملي با دولت
رييس رسانه ملي افزود: سازمان صداوسيما از وزيران خواسته است کميته هاي مشترکي با اين سازمان تشکيل دهند تا همگرايي بيشتري با دولت ايجاد شود.
وي با بيان اينکه بهترين کالاي ايراني کالاي فرهنگي است که هم درآمدزا و هم اشتغال‌زاست، گفت: تاکنون تعداد قابل توجهي از توليدات نمايشي و پويانمايي رسانه ملي به کشورهاي ديگر صادر شده است و بايد در اين مسير تلاش بيشتري داشته باشيم.
علي عسکري همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به صحبت‌هاي يکي از نمايندگان درباره حمايت از پيام‌رسان‌هاي داخلي تاکيد کرد: رسانه ملي از تمام پيام رسان هاي معتبر داخلي به طور يکسان حمايت و تبليغ مي‌کند و آن را وظيفه رسانه ملي در اين مقطع حساس مي‌داند.
در اين نشست قائم مقام رييس سازمان، معاونان سيما، صدا و برون‌مرزي، مدير شبکه ايران کالا و مديرکل بازرگاني سازمان گزارش تفصيلي از عملکرد دوماهه سازمان در زمينه حمايت از کالاي ايراني ارائه کردند.
جذابيت برنامه‌ها را بايد از نظر محتوايي و ساختاري بالابرد
جمشيد جعفرپور رييس کميسيون فرهنگي در پايان با جمع‌بندي ديدگاه‌هاي مطرح شده در اين نشست گفت: اثر گذاري رسانه ملي غيرقابل انکار است و جنگ رواني دشمن عليه سازمان صداوسيما گواه اين مدعاست.
جعفرپور همچنين خواستار تنوع بخشي به برنامه‌هايي که از کالاي ايراني حمايت مي‌کنند، شد و گفت: جذابيت برنامه‌ها را بايد هم از نظر محتوايي هم ساختاري بالابرد. مي‌توان با بهره‌مندي از ديدگاه‌هاي جوانان نخبه و متعهد راه‌کارهاي بهتري در اين زمينه انديشيد و ميدان تبليغات رسانه‌اي را جهت‌گذاري کرد.
وي گزارش رسانه‌ ملي را به اين کميسيون، در زمينه عملکرد سازمان در حمايت از کالاي ايراني و برنامه‌هايي که تدارک ديده است موثر و دقيق توصيف کرد و افزود: از تلاش‌هاي رسانه ملي در اين زمينه قدرداني مي کنيم و اميدواريم بتواند تا آخر سال اين برنامه‌ها را به ثمر برساند.
در اين جلسه برخي از نمايندگان کميسيون فرهنگي پيشنهادها، نظرها و انتقادهاي خود را درباره برنامه‌هاي صداوسيما با محوريت حمايت از کالاي ايراني بيان کردند.


منبع: tasnimnews.com

http://www.CheKhabar.ir/News/117414/تبليغ کالاهاي داخلي در صدا و سيما رايگان شد
بستن   چاپ