سوال اين روزهاي اکثر کاربران؛ چرا بسته اينترنتي ما زود تمام مي‌شود؟
دوشنبه 21 خرداد 1397 - 5:17:56 PM
چه خبر - راهکارهاي مديريت و کنترل مصرف اينترنت همراه

ممکن است برخي کاربران از اتمام زود هنگام حجم بسته اينترنتي خود گله‌مند باشند. بعضا گفته مي‌شود که اين اتفاق به دليل به‌روزرساني و فعاليت خودکار نرم‌افزارهاي نصب شده روي دستگاه‌هاي کاربر (گوشي، تبلت و...) در زمان اتصال به اينترنت يا استفاده از نرم افزارهاي مالتي مديا (مثل اينستاگرام و ...) يا هک شدن احتمالي مودم مي‌افتد. اما کارشناسان راهکارهايي پيشنهاد مي‌کنند که مي‌توان از آن روش‌ها براي مديريت و کنترل مصرف اينترنت همراه استفاده کرد.
يکي از راههاي پيشنهادي، استفاده از پنل E-Care شرکت ها و نرم افزارهاي موبايلي و تطابق آن ميزان مصرف واقعي براي کنترل و مديريت مصرف بهتر، مشاهده و کنترل تاريخچه ميزان مصرف در بازه‌هاي زماني مختلف است.
مراجعه به مودم مشترک و بررسي وضعيت آپلود و دانلود ثبت شده فرآيند تست و بررسي صحت اطلاعات پنل کاربري هم مورد ديگري است که مي‌تواند از سوي کاربر انجام شود. جهت انجام تست و بررسي صحت وضعيت ترافيک مصرفي، کاربر در پنل اختصاصي خود بايد مراحل زير را انجام دهد:
1. قطع همزمان ارتباط اصلي مودم و تمام دستگاه هاي متصل به جز يک دستگاه مجهز به نرم افزار تست و مديريت ميزان مصرف ITM, DU-Meter, STG) My data manager )
2. اتصال مجدد ارتباط مودم
3. راه اندازي نرم افزار اندازه گيري حجم ترافيک اينترنت و ثبت ترافيک مصرفي در زمان تست
4. شروع استفاده از اينترنت(وب گردي، شبکه هاي اجتماعي، پخش ويدئو، دانلود و آپلود)
5. قطع ارتباط و اندازه گيري ميزان مصرف در طول بازه اتصال و مقايسه ان با موارد ثبت شده در CRM يا پنل کاربري مشترک در همان بازه اتصال
سامانه سنجش سرعت
1. ورود به پرتال سازمان به آدرس www.CRA.ir مراجعه به بخش خدمات الکترونيک و انتخاب پنجره سامانه سنجش سرعت شرکت مورد نظر
2. انتخاب يکي از سرورهاي داخل و خارج شبکه و اپراتور
3. ملاحظه نتايج تست شامل مقادير تاخير، سرعت دانلود و آپلود و ...
4. ثبت نتايج تست و ارائه کد رهگيري به مشترک
5. امکان مشاهده و صحت سنجي نتايج تست در پنل کاربري و سوابق مشترک


منبع: isna.ir

http://www.CheKhabar.ir/News/117367/سوال اين روزهاي اکثر کاربران؛ چرا بسته اينترنتي ما زود تمام مي‌شود؟
بستن   چاپ