همه چيز درباره پژو 508 محصول ايران خودرو! عکس
جمعه 18 خرداد 1397 - 7:18:22 PM
چه خبر - پژو 508؛ شير کم هياهوي فرانسوي

يکي از مهم ترين دستاوردهاي برجام در صنعت خودرو، ورود پژو به صورت رسمي به بازار ايران بود که مسئوليت عرضه و ارائه خدمات اين برند به شرکت «ايکاپ» (يک جوينت ونچر 50/50 بين ايران خودرو و پژوي فرانسه) محول شد. 2008، 508 و از چند روز ديگر 301 نخستين خودروهاي مدرن پژو هستند که پس از اين برهه زماني به خيابان هاي ايران راه يافته اند که البته در اين بين، 508 به عنوان گران ترين و لوکس ترين محصول پژو در بازار فعلي کشور، مبارز ايکاپ براي رقابت با ديگر سدان هاي موجود در اين کلاس مثل سوناتا، تليسمان، اپتيما و ... بود.

508 نخستين بار در اواسط سال جاري شمسي با مدل 2016 به ايران عرضه شد و البته شرکت وارد کننده به صورت موازي، نمونه 2017 را نيز در معرض فروش قرار داد. اما چند روزي مي شود که نسل جديد اين خودرو براي عرضه به بازار جهاني آماده شده که تا چند روز ديگر به صورت رسمي در هشتاد و هشتمين نمايشگاه بين المللي خودروي ژنو 2018 مراسم رونمايي رسمي را پشت سر بگذارد. با اين تفاسير، در اين صفحه به بررسي اجمالي اين خودرو که اين روزها با بازه قيمتي 190 الي 225 ميليون تومان قابل خريداري است، خواهيم پرداخت.

508 درظاهر
ايکاپ نسخه فيس ليفت نسل نخست 508 را به بازار ايران عرضه کرد که با توجه به بهره گيري از پوزه، رينگ ها، چراغ ها و ديگر جزئيات متفاوت نسبت به نسخه پيش از فيس ليفت که در سال 2011 روي خط توليد پژو قرار گرفت، ظاهر بسيار جذاب و گيرايي دارد. البته ابعاد اين خودرو (در حد چند سانتي متر يا حتي ميلي متر) نسبت به رقباي کره اي يا حتي ژاپني (مثل تويوتا کمري که اين روزها نمونه صفر کيلومترش در بازار کمياب شده است) کوچکتر بوده اما فاصله بين دو محور آن حتي از گزينه اي مثل سوناتا LF نيز چند ميلي متري بلندتر در نظر گرفته شده است.

با اين حال، اين اختلاف ابعاد به معناي کمتر بودن پرستيژ اين خودرو نسبت به رقباي ديگرش نيست و اتفاقا در تيپ GT لاين فول آپشني که به بازار عرضه مي شود، 508 به لطف بهره گيري از مواردي مثل جلوپنجره کرومي، رينگ هاي آلومينيومي 18 اينچي، خروجي هاي دوقلوي اگزوز، چراغ هاي Full LED جلو به همراه LEDهاي روشنايي روز و ظاهري مدرن و اغواگر دارد و از حيث طراحي تمام قد در کنار رقباي خود خواهد ايستاد.


508 در کابين
در مبحث فضاي داخلي نيز طراحي دکوراسيون آن به صورتي ساده، شکيل و کاملا اروپايي انجام شده؛ به همين خاطر هيچ احساس ناخوشايندي مبني بر عدم تناسب ادوات داخلي يا حتي ضعف ارگونومي روي صندلي هاي 508 نخواهيد داشت. چرم مورد استفاده براي تودوزي اين خودرو با طرح ناپا ترامونتان و دوخت قرمز (به خاطر GT لاين بودن خودروهاي وارد شده به ايران) در کنار امکانات سرشاري مثل سيستم صوتي با مانيتور لمسي 7 اينچي و 8 بلندگو، ماساژور صندلي راننده، گرمکن صندلي هاي جلو، تنظيم برقي صندلي هاي جلو به همراه حافظه يکپارچه صندلي راننده و آيينه هاي جانبي، سنسور پارک جلو و عقب به همراه دوربين دنده عقب، سنسور نور و باران، آيينه الکتروکروميک مياني، سايه بان شيشه هاي عقب، 6 کيسه ايمني هوا، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سوئيچ هوشمند به همراه استارت دکمه اي، سنسور باد تاير، رادار هشدار نقطه کور، هد آپ ديسپلي، سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک دونقطه اي و ... يکي از بهترين کابين ها را در اختيار شما قرار مي دهد.

هر چند که فضاي پاي سرنشينان در قياس با سوناتا LF، اپتيما JF و کمري اندکي کمتر بوده و اين ضعف در رديف عقب بيشتر به چشم مي خورد؛ اما با اين حال 508 از فضاي بار بسيار خوبي بهره مي برد و به عنوان يک سدان نسبتا اسپرته گزينه مقبولي است.


نماي داخلي پژو 508

نماي داخلي پژو 508

508 در بحث فني
برگ برنده 508 را مي توان قواي فني آن دانست. استفاده از يک پيشرانه 4 سيلندر 1.6 ليتري توربو با بيشينه توان 163 اسب بخار و گشتاور 240 نيوتن متر و بهره گيري از گيربکس 6 سرعته اتوماتيک تيپ ترونيک به همراه محور فعال جلو براي اين سدان 1.5 تني هر چند که در دنياي اعداد تنها از نظر قدرت نسبت به رقباي کره اي ضعيف تر اما گشتاور مناسبي به چرخ هاي جلوي 508 منتقل مي شود که همين موضوع در کنار گيريکس بسيار هماهنگ، شتاب و کشش خوبي براي شما فراهم مي سازد.

البته در عمل اگر 508 را در کنار تليسمان 190 اسب بخاري قرار دهيد، محصول پژو نمي تواند با هموطن خود رقابت کند اما 508 در قياس با اپتيما و سوناتا عملکرد آبرومندانه تري دارد. همچنين اين خودرو به لطف بهره گيري از حجم موتوري کمتر، مصرف سوخت بسيار خوبي را در قياس با رقباي 2.4 ليتري کره اي به نمايش مي گذارد که بهره گيري از سيستم استارت استاپ خودکار در اين خودرو نيز مي تواند دليل ديگري بر مصرف سوخت ترکيبي 6.9 در 100 کيلومتر اين خودرو باشد.

البته اين سيستم در برخي شرايط ترافيکي ممکن است اندکي آزاردهنده باشد چرا که به محض توقف کامل خودرو، پيشرانه خاموش شده و مجددا با لمس پدال گاز، موتور استارت مي خورد. همچنين استفاده از سيستم هاي پايداري الکترونيکي متعدد در اين محصول، خيال شما را از بابت کنترل در شرايط سخت راحت خواهد کرد.

508 در بازار
در شرايط اين روزهاي بازار که قيمت رقباي کره اي و حتي فرانسوي اين خودرو به بيش از 250 ميليون تومان رسيده، 508 با قيمتي معادل 219 ميليون تومان براي مدل 2017 يک خودروي معقول و ايده آل است.


منبع: هفته نامه خودرو امروز

http://www.CheKhabar.ir/News/116088/همه چيز درباره پژو 508 محصول ايران خودرو! عکس
بستن   چاپ