چه خبر - اعتراض فرشاد اسدالله پور به وضعيت نا به سامان خانه سينما / پول هاي خانه سينما کجا مي رود؟
مشکلات ابتدايي صنف سينماي ايران نزديک به سه دهه بعد از راه اندازي خانه سينما همچنان وجود دارد و ماهي نيست که گلايه يک يا چند سينماگر را درباره مغفول ماندن حل مشکلات صنفي در خانه سينما نشنويم. سران خانه سينما اگر به جاي پذيرفتن مسئوليتهاي متعدد در شوراها و نهادهاي دولتي و ارگاني الويت خود را بر حل مشکلات ابتدايي بدنه صنف مي گذاشتند قطعا هم براي خويش باقيات صالحات مي گذاشتند و هم با اين همه گلايه روبرو نبودند. فرشاد اسدالله پور از جمله فعالان حيطه دستياري کارگردان است که در سالهاي اخير در کنار اميرحسين قهرايي به توليد «دوربين مخفي» براي شبکه خانگي و تلويزيون ميپردازد. اسداللهپور تازه ترين چهره ايست که به گلايه از ضعف فعاليتهاي صنفي در خانه سينما پرداخته است. اسداللهپور به «قانون» گفت:
من از خانه سينما راضي نيستم. اگر اين خانواده است اين خانواده پدر ندارد، مادر ندارد، اتفاقها براساس لذتهاي آني ميافتند؛ نهاد صنفي جايگاهي ندارد. براي هر صنف ديگري اتحاديه وجود دارد که داراي وجاهت است؛ چرا براي سينماگران اين اتحاديه وجود ندارد؟ ولي منِ سينماگر چه دارم؟
وي ادامه داد:
اگر كارت خانه سينما را ببرم كلانتري، ميگويند برو بيرون و جوازت را بياور. من ميتوانم ضامن كسي شوم؟ اگر وزارت كار هست، تضمين شود كه من بتوانم بازنشسته شوم. چرا پول بيمه خودم را خودم بايد پرداخت كنم؟ اين پولها كجا ميرود؟هر كس پدر اين خانواده ميشود، پولهارا مي برد که در اين خانه خرج نشود؟ اگر تمام حرفها گفته شود، خيليها زير سوال ميروند.
منبع: cinemajournal.ir
http://www.CheKhabar.ir/News/114738/اعتراضات جسورانه فرشاد اسدالله پور- اين خانواده پدر ندارد، مادر ندارد