ارسال نامه به اپراتورهاي ثابت و همراه کشور
سه شنبه 28 فروردين 1397 - 3:16:32 AM
چه خبر - مي خواهيم ببينيم اپراتورها درباره اطلاعات مردم چه ابزار، فرايند و برنامه اي دارند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تاکيد کرد که رگولاتوري، اپراتورها و کساني که از اين سازمان پروانه کسب گرفته و قرار است در فضاي کسب و کار فعاليت کنند، امانتدار مردم هستند.
مجيد حقي گفت: اپراتورها بايد درباره صيانت از اطلاعات مردم حساس باشند و به همين دليل بايد سازوکاري براي صيانت از اين امانت تدوين کنند.
وي از برنامه رگولاتوري براي بررسي عملکرد اپراتورها در حفظ و صيانت اطلاعات مردم خبر داد و افزود: بايد سازوکار، ابزار، فرايند پشتيباني و استانداردي که اپراتورها در زمينه حفظ و نگهداري اطلاعات کاربران دارند، مشخص شود زيرا امانات مردم نزد آنهاست که باعث رشد، سودآوري و ارتقاء مي شود. اپراتورها بايد حداکثر دقت و انرژي خود را در صيانت از اطلاعات مردم به کار گيرند.
حقي از ارسال نامه اي به همه اپراتورهاي ثابت و همراه کشور براي حفظ حريم خصوصي کاربران خبر داد وگفت: اپراتورها پيشتراعلام کرده بودند توجه خاصي به حفظ اطلاعات مردم دارند و به وظايف خود در اين زمينه آگاهند اما سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در نامه اي، از آنها خواست تا سازوکار، فرايند، ابزار، تجهيزات و استانداردي که در زمينه حفظ و صيانت اطلاعات مردم دارند را اعلام کنند.
معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينکه اپراتورها براي تضمين ادعاهايشان، بايد سازوکار، ابزار و فرايند پشتيباني خود را مشخص کنند، افزود: اپراتورها کم و بيش اسنادي را فرستادند اما در تراز مورد نظر و متناسب با آنچه ادعا شده، نبود.
براين اساس مقرر شد از نزديک عملکرد آنها و ريشه فرايندها و روشي اجرايشان را بررسي و مشخص کنيم که آيا اقداماتشان تابع استاندارد است و يا طبق نظرات سازماني آنهاست.
براي اينکه فرايند بررسي دو طرفه باشد و ما نسبت به سازوکارها اپراتورها مطلع شويم و آنها از محفوظ بودن اين بررسي ها مطمئن باشند، تيمي متشکل از حوزه هاي مختلف فني و غيرفني را معرفي کرديم. مي خواهيم ببينيم اپراتورها درباره اطلاعات مردم چه ابزار، فرايند و برنامه اي دارند و در برنامه سازماني خود، ارتقاي سالانه اي متصورند يا خير.
وي بر هزينه‌کرد براي امنيت اطلاعات تاکيد کرد و گفت: با افزايش سود اپراتور يعني مشتري و کاربران بيشتر بايد متناسب با آن نيز در حوزه صيانت از اطلاعات هزينه کرد و به عنوان يک دغدغه، برنامه، ساختار و اهدافي در نظر گرفته شود و مديران تابع آن ضوابط باشند. در صيانت و نگهداري از اطلاعات بايد همه تابع قوانين باشند؛ اين‌گونه نيست که فقط بخش خاصي آن را رعايت کنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري توسعه و امنيت را دو بال يک اپراتور دانست و افزود: بررسي‌ها انجام مي‌شود تا دغدغه، سازوکار، فرايند، نفر، آموزش و حتي ريشه تعاملات اپراتورها با نمايندگان فروش و پيمانکاران مشخص شود. نمايندگان فروش نخستين نقطه براي گرفتن اطلاعات است که امکان سهل‌انگاري وجود دارد.
حقي درباره بررسي رگولاتوري نيز توضيح داد: اين بررسي‌ها حتي در مورد تجهيزات نگهداري اطلاعات نيز انجام مي‌شود که چگونه نگهداري و امحا مي‌شود؛ زيرا هر دستگاه نگه دارنده اطلاعات شامل يک سازمان ذخيره‌سازي است که به سختي اطلاعات را از دست مي‌دهد؛ بنابراين بايد مشخص شود در نگهداري، تعميرات و امحاي آن چه سازوکاري اتفاق مي افتد.
وي با اعلام اينکه نتايج اين بررسي‌ها را استخراج کرده و به اطلاع مردم مي‌رسانيم، تصريح کرد: اگر موانعي باشد تذکري مي دهيم تا رفع کنند.
معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينکه دستبرد به اطلاعات هميشه يک روش ندارد، اظهار کرد: همسو با توسعه، بايد برنامه هايي براي رفع مشکلات امنيتي ديده شود.
وي با بيان اينکه هدف سازمان تنظيم مقررات از بررسي وضعيت صيانت اطلاعات کاربران توسط اپراتورها رتبه بندي نيست، افزود: نخست دنبال رفع اشکالاتيم؛ گاهي رتبه بندي ما را از اهدافمان دور مي کند.


منبع: ilnanews.com

http://www.CheKhabar.ir/News/103724/ارسال نامه به اپراتورهاي ثابت و همراه کشور
بستن   چاپ